Inlägg från: Lallan |Visa alla inlägg
  • Lallan

Retrovagnstråden 16

jagäraf skrev 2009-08-09 13:48:59 följande:
    Att jag upplevde vagnen som instabil tror jag mest beror  på att Gessleinvagnar är så höga och upphängda i remmar. De är otroligt "gungiga". Emelie var under två år när Andréas föddes och vägde inte mycket alls men jag vågade aldrig släppa handtaget på vagnen, det kändes hela tiden som att hela ekipaget skulle välta. På en brev, "rejäl" Emmaljunga eller Brio får man nog inte alls samma känsla.
    På stora Romantiken så var det stadigt med syskonsits med stödet/bromsen utfälld kunde den inte välta heller även om jag aldrig släppte handtaget men på Emmaljungan 70-tal samt nya Emmaljungan -04:a så var det inte alls lika stadigt.

Det har funnits massor med olika modeller av syskonsitsar och är det inget annat som hakar i på något sätt så sitter den ju inte fast alls så just den modellen måste ha haft remmar annars kan den tippa både bakåt och framåt.  Den jag har ser exakt likadan ut samma f'rg och allt men den har remmar, tyvärr är inte den hemma för fotografering men den liknande ska jag ta kort på senare idag
  • Lallan

Alexxia: Tror också att chassit hör till, har en sittvagn i samma färger med brunt chassi till och det är faktiskt fint i alla fall i mina ögon. Tror dock inte att färgerna stämmer riktigt överens med bilden.

• Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-11 15:47:19 följande:
    är det verkligen en classic? den har ju samma mönster på insidan som min exklusiv.
    Lika stora hjul=classic chassi, Olika stora hjul = exclusive chassi
  • Lallan
    AlexandraK skrev 2009-08-11 16:07:42 följande:
    Ja, hela vagnen känns liksom förstörd. Jag tappade mitt vindskydd på en marknad (låg under i korgen) men en tjej kom springandes efter mig med det. Vilken tur. Jag hade blivit jätteledsen om jag upptäckt att det var borta.
    Ibland har man tur!

Jag använder nästan aldrig vindskyddet men jag håller med utan det så är ju vagnen inte komplett
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-11 16:09:17 följande:
    men den vagn jag ska köpa har lika stora hjul (ser d ut som på bilden iaf) . har "min" vagn fel chassi då?
    Av vad jag hört så kunde man välja vilket chassi man ville ha . Det med lika stora hjul är smidigare än dom andra.
  • Lallan

Garanterat inte 60-tal! Dom riktiga vagnarna av den modellen började tillverkas -78.

• Lallan

Bara måste berätta vad som hände mig igår.

Kopierat från en annan tråd:
    Helt förstörd idag, min älskade lilla kisse somnade in när jag var på jobbet idag. Hon mådde illa i morse så jag tog ett senare tåg och gick hem för att titta till henne. Då verkade hon okej men när jag skulle gå så hittde jag henne inte men eftersom att det inte är något konstigt så skyndade jag mig till tåget *gråter*

• Lallan

Tackar för alla kommntarer! Känns tungt men det är ju som det är, ungarna är nöjda med att Zack (vår hund som dog förra hösten) inte är ensam i himlen längre. Tänk om man vore ett barn så mycket enklare det skulle vara.

• Lallan
    Smultronbullen skrev 2009-08-22 10:21:48 följande:
    www.familyliving.se/omslagsfamiljen/2008/abso.../Riktigt snyggt 70 tal som passar den gröna soffan perfekt :)Den fiiina tvillingvagnen finns fortfarande kvar www.blocket.se/stockholm/70_tals_Tvillingvagn...(inte min annons förstås) någon som vet hur stor den blir ihopfälld? Går den in i en Volvo v50? jag har mailat men inte fått något svar...Det är en bit att åka för och kolla och är den tokstor är det ingen mening, kan inte byta bil för en vagn :)
    Vi får in vår tvillingvagn av äldre modell i vår Renault laguna sedan. Chassit blir nog inte så stort ihopfällt men lite bredare självklart. Liggdelen går ju att fälla ihop så att nästan blir platt i värsta fall och i så fall ha den längst in i bakluckan.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16