Retrovagnstråden 16
jagäraf skrev 2009-08-09 13:48:59 följande:
Att jag upplevde vagnen som instabil tror jag mest beror på att Gessleinvagnar är så höga och upphängda i remmar. De är otroligt "gungiga". Emelie var under två år när Andréas föddes och vägde inte mycket alls men jag vågade aldrig släppa handtaget på vagnen, det kändes hela tiden som att hela ekipaget skulle välta. På en brev, "rejäl" Emmaljunga eller Brio får man nog inte alls samma känsla.
På stora Romantiken så var det stadigt med syskonsits med stödet/bromsen utfälld kunde den inte välta heller även om jag aldrig släppte handtaget men på Emmaljungan 70-tal samt nya Emmaljungan -04:a så var det inte alls lika stadigt.
Det har funnits massor med olika modeller av syskonsitsar och är det inget annat som hakar i på något sätt så sitter den ju inte fast alls så just den modellen måste ha haft remmar annars kan den tippa både bakåt och framåt. Den jag har ser exakt likadan ut samma f'rg och allt men den har remmar, tyvärr är inte den hemma för fotografering men den liknande ska jag ta kort på senare idag