Inlägg från: Lallan |Visa alla inlägg
  • Lallan

Retrovagnstråden 16

Bambusa skrev 2009-07-30 00:53:50 följande:
    köpte idag min första gamla vagn, emmaljunga prinsses, troligen 80tal... vinröd liggdel och brun sittdel.. har redan sovits en liten stund i liggdelen... :D mamma sa att jag låg i nå liknande när ja va liten...
    Misstänker att jag sett din vagn live, jättefin är den om det är den!
  • Lallan
    Bambusa skrev 2009-07-30 19:43:48 följande:
    ekorrfamiljen: tackar.. blev besatt fort som bara den.. kollar redan på fler, men då får ja hämta dom själv, för nu är karln less på hämta vagnar, hehe.. vadå, har bara tre... varav två modernare då...jagaf,ska försöka hinna ta kort på vagnen ikväll, både som ligg och sitt... lallan, okej, köpte den i örbyhus.. letar nu efter en gammal sele å ha på dottern, har en ny textilsele, men skulle va snyggare med en gammal i skinn... å regnskydd, hur ser dom ut?
    Misstänkte att det var här i trakterna. Då får jag hålla utkik efter den här framöver, jobar visst i dina trakter
  • Lallan
    kissemiss skrev 2009-08-05 22:51:22 följande:
    Hej på er! Det var längesedan, hur är det med er här? Vet att några försökte få till en bebis, har det blivit några? Jag fick tyvärr missfall alldeles nyss. så tråkigt, det var ingen planerad graviditet Sigge är ju bara 9 månader. men ändå så tungt, kändes så bra att det gått på naturliga vägen och inte ivf som med sigge. han är underbar och mår super iaf.
    Det är väl åtminstonet en på g, Mary Malou ska väl ha om jag inte missminner mig helt. Här är annars läget ungefär som för dig.
  • Lallan
    Amnas skrev 2009-08-06 10:53:17 följande:
    Hej på er,har en fråga som någon av er kanske kan hjälpa mig med. Jag har en grön sittvagn i "skinn". (finns i mitt bildarkiv) Det är en del sprickor i suffletten, vilket hade varit skönt att laga. Den har heller inget innefoder, vilket gör att den kan se lite ofräsch ut.Hur kan man fixa till sånt? Kan man lämna in den någonstans, vågar man lita på det?Hoppas någon kan hjälpa mig.
    Jag har funderat på att kolla hos en skomakare här i närheten som även lagar jackor mm. Annars kan säkert en tapetserare fixa det också.
  • Lallan
    AlexandraK skrev 2009-08-08 21:12:23 följande:
    Men jag fattar bara inte hur den ska sättas fast. Fattas det något?
    Skulle tro att det fattas remmar till den. Har en som är väldigt lik men den har remmar. Den köptes till vagnen som Veladis köpte av mig och jag har för mig att den var från 71-72 någonting och då är nog sitsen nåt år nyare gissningsvis.
  • Lallan

Här är en syskonsits från -81 som jag satt i när jag var liten och det är princip samma modell. Tyvärr syns inte fastsättningen så bra men det är två remmar på vardera sidan som sätts fast i handtaget samt i bärhandateg på sidan. Då sitter den jättestadigt. Använde min massor så länge som minstingen trivdes i liggvagn.

• Lallan

Remmarna till bärhandtagen sitter fast vid metallen som ska ligga över vagnen och remmarna till handteget sitter fast vid den nedre böjen på sitsen. Kan ta en bild och visa i morgon.

jagäraf skrev 2009-08-08 22:10:46 följande:
    Lallan, din Romantic är så fin! Har nog aldrig sett just en sådan till salu.
    Tack! Ja den är helt klart favoriten här hemma, så stabil och rymlig (Fick ju faktiskt plats en tvååring och en tremånaders i liggkorgen samtidigt ). Den kändes nästan bäst att köra med ett barn i liggdelen och ett i sitsen på.
  • Lallan
    Lindadjo skrev 2009-08-08 23:55:29 följande:
    När jag ändå hittat er igen, så kan jag passa på att slänga in en fråga.En kompis har hittat en vagn, som hon påstår är från 90-talet. Tycker dock den känns äldre, eller inbillar jag mig?Här är en bild på den.Jag har ju en liknande vagn, men min har annat fotstöd, varukorg och inga krokar på styret. Och min har svart gummi på styret oxå. Min är 90-tal. Men är denna det oxå?
    Ingen aning om årgång men håller med om att den känns äldre!
    jagäraf skrev 2009-08-08 22:10:46 följande:
    Lallan, din Romantic är så fin! Har nog aldrig sett just en sådan till salu.
    Det låg faktiskt en likadan ute på blocket för ett par år sedan men det är den enda jag sett. Romantiken tillverkades visst bara under ett eller två år så det kanske bidrar till det.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16