Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagnstråden 16

EowynAurora skrev 2009-07-19 23:21:50 följande:
     ps. foton på dagens loppis-fynd, finns med även dockvagnen jag såg,men inte köpte.
    Oh, jhar du en gustavsbergspipmugg med pip? Jag har bara två utan =)
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Boothwalker
    EowynAurora skrev 2009-07-19 23:36:44 följande:
    hehe japp jag kanske betalade överpris för den(vad vet jag) men jag ville ha den. o jag vann den på tradera
    var det den jag länkade? Vad betalade du? Jag betalade bara några kronor för mina två och de funkar ju utan pip med =) Men visst hade det varit kul att ha med...
  • Boothwalker
    EowynAurora skrev 2009-07-20 00:28:00 följande:
    ja d var d, utropspriset var 75kr, o jag fick den för 76kr
    =)
  • Boothwalker
    Garageänkan skrev 2009-07-21 18:46:51 följande:
    Har fyndat TRE st barnvagnsleksaker för 4:50 euro tillsammans! En borde va riltigt retro de andra två är lite nyare men jättefina i trä...
    Kul. Bild?

Jag hann inte skicka din idag. Jag hade inte packat den innan jag gick till affären och skulle inte hunnit innan de stängde =( Får packa den nu och skicka nästa gång jag tar mig ner dit eller se om jag kan få vägen förbi ändå...
  • Boothwalker
    kristinah skrev 2009-07-23 00:15:06 följande:
    vad ska man lägga för pris på en 81:a i nyskick? Jag ska nog sälja den men ska man försöka hitta nån samlare eller ska den till nån som använder den? Den är ju i så himla fint skick att jag vill behålla den bara för att ingen ska använda den utan att den ska behållas i samma fina skick tror ni E-ljunga själva kan vara intresserade? Vi har ju inte plats för den.....
    Har inte Emmaljunga sparat en vagn av varje modell de gjort? Men man kan ju fråga...
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-07-23 08:04:04 följande:
    Nej, aldrig sett en SX med sådan färgkombination/sånt tyg förut. Modellen påminner ju om en jag har. Vet faktiskt inte om jag tycker den var sådär jättesnygg? Alexxia, tack för tipset ang Panoramavagnen, du vet. Nu är jag ägare till en Panoramavagn från 70-talet (tror jag) i röd galon! Även sittdel fanns med men den är inte Gesslein vad vi förstår. Har inte sett vagnen än, min dotter har hämtat den och har den hemma hos sig tills vidare. Hon säger i alla fall att den är superfin! Idag ska jag kolla på en vagn från 1956, Emmaljunga "prinsessmodell".
    Oh den emmaljungan låter snygg... Men det kanske bara är nåt jag fick för mig. =)
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-07-23 08:15:47 följande:
    Jag vet inte alls hur den ser ut egentligen förutom att den är fyrkantig och i blågrå galon. Vi får väl se om jag har den med mig hem i eftermiddag.
    Hm. Låter fortfarande najs. Särskilt om den är mer grå än blå =)
  • Boothwalker

Idag ska jag ut och åka femtitalståg med min mamma =)

• Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-07-24 09:21:26 följande:
    Nu har jag hämtat hem "prinsessvagnen" som visade sig vara en Brio, i princip likadan som Elisabeth jag köpte av Nemia. Lite synd men hon som sålde ville så väldigt gärna att den skulle ingå i min samling så det var bara att ta den. Den har dessutom stänkskärmar och de har inte den jag köpte av Nemia för dem sålde hon separat.
    Samma färg?
  • Boothwalker
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/phpkg5pbi.jpg
    Äntligen. Hittade den på en loppis för en femma. Rätt färg och allt. Superbra. Har letat länge efter en sån. Hade en när jag var liten... =)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16