Ute efter något att lägga ett regnskydd i. Och ev. nån form av skötväska.. sittdyna till sittdelen.. Iofs är jag nog rätt duktig på att sy och har en morsa som är en riktig jäkel på det, så tips på mönster uppskattas också :P
Kan du sy är det inte så svårt. Kolla på hur liknande saker är gjorda. Beräkna vilka mått du vill ha och sy bara (säger hon som aldrig använder mönster) Allt det där kan vara snyggt att ha samma tyg till...
Ja men det är inte helt dumt, jag är egentligen inte heller nån sån är så mkt för mönster =)
Ska du sy en skötväska kan du kolla på befintliga. Se vilka fack som finns. Vilka du tror du behöver och vilka som känns onädiga. Och fundera ut om du kan anpassa den ännu mer för dig själv =)
Hej hopp! Lite ot, men är det någon som minns en tjej som sydde waldorfdockor...hon skrev i tråden vet jag. Jag håller på och syr en till min lilla O nu (ska hinna klart till 1-årsdagen den 27:e), och skulle vilja kolla på inspirationsbilder. Hittar inte henne när jag googlar. De var lite mer speciella, inte riktigt som de klassiska dockorna.