Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagnstråden 16

MaryMalou skrev 2009-08-22 15:02:38 följande:
    Ja, det kan vara ärftligt. Jag har samma typ av missbildning men min är inte lika allvarlig och har troligtvis inte givit upphov till njurskador. Min mamma och mormor har också någon variant av samma problem men ännu mildare än jag. Mina bröder har dock inga problem så det finns ju stor chans att den här bebisen slipper. Har verkligen ingen lust att behöva utsätta ett till barn för massor av hemska undersökningar, mediciner och operationer. Känns som att det är mitt fel med kassa gener... Fast nu mår ju sonen bra även om ena njuren är i det närmsta förstörd. På RUL kunde de inte se några fel men fler UL ska göras längre fram och vi kan inte veta helt säkert att allt är bra förrän den föds. Bebisen beräknas födas 14 december! Bra att sysselsätta mig med att leta vagn och tänka på vagnar fram till dess. Förlåt allihopa att jag lyckas vara OT igen.
    Men du, du ska inte känna skuld. Vadå "kassa gener", du har säkert hundra fina egenskaper och fördelar som överförs till dina barn. Dessutom finns det alltid en risk att ett barn får olika sjukdomar och handikapp, bara för att man utesluter en sak så....man vet aldrig. Men nu hoppas vi på en liten frisk typ i december

Blir nyfiken på vad det är för 80-talsBrio du har? Gillar såna.
  • spuff
    MaryMalou skrev 2009-08-23 17:47:16 följande:
    Sötnos! Visst är det så att han fått bra saker från mig också men det är så typiskt att det dåliga jag har som jag har lidit mycket av ska drabba min fina unge också. Det första ultraljudet tydde ju på att allt var okej med njurarna på den lilla i magen så vi hoppas så klart på det. 80-talsbrion finns in mitt galleri. En tidig 80-talare. Du verkar mest gilla senare, lite pastelligare, eller har jag fel?
    Ah, den ser ut som Brios motsvarighet till Rondon ungefär. Jo, jag gillar en del pastelliga, men just liggvagnarna kan jag ha lite svårt för. När de blir ryschpyschiga.

Du ska nog se att det dyker upp en 70-talare lagom till vintern!
  • spuff
    Tessax skrev 2009-08-25 19:33:50 följande:
    BILLIG! www.blocket.se/stockholm/Retro_barnvagn_23247...
    Har någon erfarenhet av den här modellen? Är den liten eller bred? Jag avskyr när vagnar är stora och klumpiga, men ska åka och titta på den imorgon tror jag.

Fick såld en vagn nyss, så en in, en ut
  • spuff
    Lallan skrev 2009-08-25 20:24:23 följande:
    Jag tycker att den är ganska liten och nätt. Garageänkan (eller vad hon heter just nu?) har en med likadant chassi, dock med en annan sittdel men ungefär i samma storlek i alla fall.
    Ok, hoppas på det då

Det var lite kul, för det visade sig vara en bekant som säljer vagnen. Men inte lika insnöad på retrovagnar som jag...
Svar på tråden Retrovagnstråden 16