Inlägg från: spuff
|
-
Aha, nu förstår jag. Jag har ju ett prinsess-chassi med förmodligen tysk sittdel. Men det funkar tydligen ofta att kombinera olika märken? Man blir ju lite orolig för säkerheten, att det inte ska sitta lika bra i chassit.jagäraf skrev 2009-07-30 11:25:41 följande:Nej, chassit tillhör en Gesslein Panorama från slutet av 70-talet, med röd galonliggdel. De har alltså köpt till en sittdel av annat märke som jag misstänker kan vara en Prinsess.
-
åh naj, en sån där fin randig igen...jag vill haa www.blocket.se/jamtland/Retro_barnvagn_Emmaljunga__79_22849998.htm&w=3
-
-
alltså, hon får aldrig den där såld för 1500...därför tycker jag att jag kan få den för en femhundring eller så www.blocket.se/kronoberg/Retro_Emmaljunga_liggvagn_22102787.htm&w=3
-
-
åh, ja, jättefin!!AlexandraK skrev 2009-08-01 18:28:00 följande:www.blocket.se/jonkoping/Retro_Emmaljunga_bar... Fin!!
-
-
Oj vad det fyndas i tråden!
Swing: Dina nya sötnosar är fantastiska, men jag gillade särskilt sulkyn
EowynAurora: Ååh, det är en likadan Brio Comfort som jag använder till min tjej just nu, syrenlila och grann! Men min är lappad och lagad på sufletten och jag har ingen bild just nu. Vet du om den är i bra skick? -
Ja, det var nog den hon satt i Men min har grått tyg istället för vitbeige skai på alla detaljer (sidokuddarna och allt sånt, vad det nu heter ). Det är en jättesmidig liten vagn, jag gillar den skarpt. De tjusigare vagnarna kan man spara till söndagspromenaderna eller nåt, min dotter kladdar ner den med banan och jord på 5 sek typEowynAurora skrev 2009-08-04 19:47:01 följande:ÄR det?? d tänkte jag inte på var d den vagn som hon satt i när vi träffades? vagnen står hemma hos den fosterfamilj där jag växte upp. o jag tittade bara som hastigast på den nu, för den stod låååångt in i garaget,där den stått sen mitten på 90-talet tror jag, men d jag kunde se var iaf att däcken verkade superfina samt chassit. d var väl en del damm osv på den men annar var den nog i gott skick jag hade tagit me mig den hem på en gång nu om d inte var så att precis hela bilen var fullständigt smockad med andra saker
-
Nu blir jag förvirrad...min lila Comfort har vit plast bara mitt på handtaget och jag tror den ska vara från slutet av 80-talet.jagäraf skrev 2009-08-06 11:58:42 följande:Jo, Misery brukar ju ha rätt över mig men den här gången tror jag att det är jag som har rätt (dessutom tror jag inte det var Misery utan någon annan som sa att den var från 87/89). De lite äldre Comforterna, från slutet av 80-talet, har plast endast mitt uppe på handtaget. Senare, alltså då t ex -89, har plasten blivit lite längre och går en aning runt själva böjen och 1990 har den blivit så lång som på din vagn. Jag har broschyrer från just 89 och 90 så jag kan skanna in bild om någon vill se vad jag skriver om.
Tror EowynAuroras chassi är lite nyare...