• Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Tessax

Hur mycket vill du ha den? Är det samma fula säljare som förra gången med Alexxia? I så fall skulle jag , om det var jag, inte vilja ha nåt med honom att göra... Vill du ha den jättemycket så fråga vad högsta bud ligger på just nu och fundera på om du vill ha den till det priset. Det kan ju vara så att han drar en vals för att få mer pengar av dig...

EowynAurora skrev 2009-06-02 21:16:07 följande:
    det här är svaret jag fick: "Hejsan!Jag har flera intresserade av vagnen så att gå ner i pris är tyvärr inte aktuellt. Mvh Kristian"
  • EowynAurora
    Tessax skrev 2009-06-02 21:20:47 följande:
    Hur mycket vill du ha den? Är det samma fula säljare som förra gången med Alexxia? I så fall skulle jag , om det var jag, inte vilja ha nåt med honom att göra... Vill du ha den jättemycket så fråga vad högsta bud ligger på just nu och fundera på om du vill ha den till det priset. Det kan ju vara så att han drar en vals för att få mer pengar av dig...
    visst vill jag jättegärna ha den, men jag vill inte ge nåt nytt bud på den om han nu,som du säger ,drar en vals.

förresten...den som alexxia blev lurad på är väl den här? (som har krokar) www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_modell__Gondol_21475449.htm&w=3&last=1

den jag mejlade på hade inga krokar,alltså den här annonsen: www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmaljunga_21973837.htm&w=3
  • Tessax

Ok, ja det stämmer nog att det är olika vagnar eller i alla fall olika säljare. Du kan ju fråga vad högsta bud ligger på just nu och säga att du ska till Stockholm i helgen (om du nu ska det, läste några sidor tillbaka) och att du bara kan hämta den då och ge ett slutbud och se om han nappar? Då måste han ju bestämma sig för om han ska låta dig få den för budet du ger eller chansa på att de andra intressenterna verkligen kommer köpa den. Han kan ju stå utan tillslut om han inte spelar sina kort rätt

EowynAurora skrev 2009-06-02 21:32:00 följande:
    visst vill jag jättegärna ha den, men jag vill inte ge nåt nytt bud på den om han nu,som du säger ,drar en vals. förresten...den som alexxia blev lurad på är väl den här? (som har krokar) www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_modell__Go...den jag mejlade på hade inga krokar,alltså den här annonsen: www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmal...
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-06-02 21:20:47 följande:
    Nä, det är nog inte han.
    Men är ni säkra på att det är samma vagn? Han sa inget om skador i sufletten. Iofs var han ju knäpp - kanske bara undanhöll skadorna.
  • AlexandraK
    spuff skrev 2009-06-02 22:12:52 följande:
    Du kan få trådrabatt
    Hihi. Det borde vi alla införa. =)
  • Veladis

Lagt upp ett par fonton i mitt standardgaller också, nya för dagen då jag fick mail om en vagn. vad tycker ni?
    jag kan inte bestämma mig om den är snygg eller ej, därför får den nog flytta.

• EowynAurora
    spuff skrev 2009-06-02 22:12:52 följande:
    Du kan få trådrabatt
    hmm...hur mkt skulle d vara? bara för att jag ska upp ti sthlms-trakten så försöker jag komma åt alla vagnar jag kan,haha
  • spuff

Jag håller ju på med en liten rensning, ut med det gamla in med det nya, men har sån beslutsångest. Tänkte först sälja en Kimi, men kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst, så jag avvaktar nog. Sen funderar jag på min duo från 78. Chassit har sina små brister och liggdelen har som en liten spricka i bottenplattan, eller om det är i plattan man fäller upp (minns inte riktigt, den står i källaren). Sittdelen däremot är i toppskick och jag älskar den, men att sälja bara liggdel + chassi är väl ingen idé? Då måste jag försöka hitta ett nytt chassi, dessutom gillar jag inte att dela på en duo. Hur mycket drar tex sprucken plast på handtaget ner värdet (själv har jag svårt för det, vill ha toppfina chassin) och vill man ens använda en vagn med spricka?

Jag har ältat detta rätt länge nu

• spuff
    EowynAurora skrev 2009-06-02 22:25:28 följande:
    hmm...hur mkt skulle d vara? bara för att jag ska upp ti sthlms-trakten så försöker jag komma åt alla vagnar jag kan,haha
    Inboxa mig om du undrar nåt.

Kommer ni ens få plats i bilen hem ?
Svar på tråden Retrovagnstråden 16