Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagnstråden 16

Cecci78 skrev 2009-05-31 19:56:50 följande:
    den är väl från 60-talet tror jag? jagh ar en brio från 63 som jag tycker är lite lik i stilen. den är ganska låg och väger inte så mycket, kolla Lokatts galleri också. Klämrisk kan nog finnas mer eller mindre på alla äldre vagnar tror jag tyvärr.. men den är ju vänd mot den som kör så man kan ju ha koll förhoppningsvis
    Jo, det är väl det enda jag kan komma på som är lite osmart med gamla vagnar...så mycket att klämma små fingrar i just där sufletten sitter. Men, som sagt, man har ju koll när de sitter vända mot en.
  • spuff
    Lokatt skrev 2009-05-31 21:05:55 följande:
    fast jag vet inte om det finns något klämställe direkt?! inte på denhär. Jag använder ju min och jag har iaf. inte tänkt på att det skulle vara någon klämrisk nån stans. Det ena som är är att man behöver en sele i, men det gör man ju i de flesta retrovagnar.
    Utan sele hade min dotter dykt ner i asfalten för länge sen

Jag gillar att vagnen är ganska låg också, för en del tidiga 70-talare är riktigt höga och då känns det läskigt även med sele. Vad är det för viloläge då, kan barnet sova?

Jag ringde säljaren igen...vill inte missa den här.
  • spuff
    Lokatt skrev 2009-05-31 21:31:09 följande:
    Det är ett bra viloläge på den, inte nära plant, men behaglig lutning mitt i mellan. Den är riktigt låg! sittytan är i mellan knä och vad höjd på mig! (fast jag är 171) Att den är så låg och har sån fjädring bidrar till härliga gunget och körkänslan. Fast det var ovant de första två promenaderna
    Blir nog perfekt till mina 156 cm

Nu blir jag otålig. Sitter redan och fantiserar ihop dyna och väska till vagnen
  • spuff
    Lokatt skrev 2009-05-31 21:50:28 följande:
    hihi det blir nog jättebra! Det är så bra att kunna ha en sån liten och nätt vagn, fast vänd mot sig. Dyna borde jag oxå fixa, för galonaktigt är nog inte så skönt att sitta på i shorts på sommaren!
    Haha, det var precis de tankarna jag hade, särskilt efter en stekhet dag som idag. Ska nog fixa en dyna i något skönt bomullstyg, mönstrat så det piggar upp lite
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-05-31 22:02:31 följande:
    Någon som har en dubbel-kimi? bil? (eller hittar jag på en vagn? dvs missuppfattat)
    Tror Boothwalker har en också...
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-05-31 22:36:50 följande:
    Tyckte den var lik Lindadjo's vagn. Fast grå. Den hade nog stått ute. Hade den inte varit så skitig (jag vet... man kan ju tvättade den) hade jag ringt mannen som hade fått komma med släp. Fick knappt plats med dom sakerna vi redan köpt. Hade säkert fått den snorbilligt. Allt var billigt på loppiset. =)
    Du verkar hitta världens billigaste loppisar! Måste åka på semester till skåne.
  • spuff

By Starlight skrev 2009-05-31 22:37:49 följande:

oh jag sätter ett avstamp här...Är just nu lite förälskad i alla retrovagnar jag ser. Men helt ny på detta. Såg en från typ 75 idag...även kikat på en från 80-talet. Men hur är det med säkerhet på dessa vagnar egentligen? Och de tar en hel del plats i bilen va? Använder ni era retrovagnar, eller är det mer samlaobjekt? jag väntar mitt första barn och vill gärna ha en säker cool vagn =)
    Klart du ska ha en retrovagn! Bara du kollar igenom skicket innan du köper/använder vagnen är de flesta inte osäkrare än nya vagnar. Min erfarenhet är att många äldre är säkrare för att de är tillverkade i hållbarare material och tex inte har ledade handtag som kan vara en säkerhetsrisk. I min mammagrupp var det många som lämnade in sina vagnar flera gånger på reparation för att nån plastbit lossnade eller andra fel, min vagn klarade sig utmärkt

Vilken årgång man gillar bäst är ju en smaksak, kika runt i våra gallerier så ser du en hel massa olika. Och kolla alla länkar som vi lägger ut här, det gäller ofta att vara snabb på en annons.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16