By Starlight skrev 2009-05-31 22:37:49 följande:
oh jag sätter ett avstamp här...Är just nu lite förälskad i alla retrovagnar jag ser. Men helt ny på detta. Såg en från typ 75 idag...även kikat på en från 80-talet. Men hur är det med säkerhet på dessa vagnar egentligen? Och de tar en hel del plats i bilen va? Använder ni era retrovagnar, eller är det mer samlaobjekt? jag väntar mitt första barn och vill gärna ha en säker cool vagn =)
Klart du ska ha en retrovagn! Bara du kollar igenom skicket innan du köper/använder vagnen är de flesta inte osäkrare än nya vagnar. Min erfarenhet är att många äldre är säkrare för att de är tillverkade i hållbarare material och tex inte har ledade handtag som kan vara en säkerhetsrisk. I min mammagrupp var det många som lämnade in sina vagnar flera gånger på reparation för att nån plastbit lossnade eller andra fel, min vagn klarade sig utmärkt
Vilken årgång man gillar bäst är ju en smaksak, kika runt i våra gallerier så ser du en hel massa olika. Och kolla alla länkar som vi lägger ut här, det gäller ofta att vara snabb på en annons.