Trekidz skrev 2009-05-27 21:43:52 följande:
En vän till mig gick oxå dit på samtal...Vad hette BM som du fick träffa?
Camilla heter hon, tror att det var Hellander i efternamn, men är inte säker. En jätte trevlig bm. Lätt att prata med och tog oss på allvar. Försökte inte pressa utan stötta och ge tips och råd. Hade turen att hon jobbade samma kväll som vår dotter föddes så hon kom in och pratade lite och hörde hur det gått. Vilket jag uppskattade mycket.
Dinturiel: Det låter som hon jag träffade. Satt och stirrade in i en datorskärm och när hon väl tittade på mig var det med ett hånleende kändes det som. Först var hon 40 min sen så vi var inte direkt muntra heller, skulle precis gå när hon kom.
Jag har inte fått uppfattningen om att bm pressar och tvingar så som läkarna... inte hon vi gick till iaf, hon försökte mer ge hjälp och tips och få mig att känna mig trygg, men det har såklart med anledningen till att man går där. Alla har vi ju olika orsaker till det.
Kan du inte gå till en annan läkare? Det känns som att hon den jag gick till hade sin bestämda åsikt redan innan och lyssnade inte på mig. Prata med den bm du ska gå hos och begär att få träffa en annan läkare. Hon jag gick till trodde att jag utan problem skulle få beviljat ett snitt då jag hade självklara orsaker, men läkaren tyckte annat och jag blev erbjuden att få träffa en annan läkare, men då hade vi redan kommit så långt i bearbetningen i att försöka vaginalt så jag hoppade på det, hade dessutom redan fått löfte om ett snitt om det absolut inte gick.