Matildagruppen i Malmö?
Jag gick där när jag väntade dottern.
Jag blev nekad snitt av läkaren... Jag fick träffa världens mest osympatiska och otrevliga läkare. Jag träffade henne aldrig igen. Var helt knäckt efteråt. Fick träffa en annan läkare som godkände planerad igångsättning och löfte om snitt om det absolut inte gick, så vi fick kompromissa lite.
De samtalen jag gick på med bm var jättebra och gav mig styrkan att prova på att föda vaginalt och löftet att OM jag kände att det verkligen inte gick fick jag ett snitt utan diskussion. Hon vi gick till var/är toppen, utan henne hade det aldrig gått. Det står i journalen också att man är "Matilda patient" så det tog den bm och sköterska som var med mig under förlossningen mycket stor hänsyn till.
Det slutade med att dottern valde att komma innan datumet för igångsättning och jag födde henne vaginalt utan smärtlindring (hanns inte med) och hade en underbar upplevelse som jag kan göra om igen. Allt tack vare min "matilda bm", utan henne vet jag inte vad jag hade gjort. Personalen på förlossningen och BB var också helt underbara.
De samtalen med bm var på förlossningen, så vi blev "bekanta" med stället och började känna igen personalen och blev lugna i miljön, fick rundvandring på de olika avdelningarna och till slut vande jag mig lite och det kändes inte lika otäckt. Vi gick båda två på alla samtal, det gav mig stort stöd och min man visste och förstod min rädlsa på ett annat sätt än vad jag tror han skulle gjort annars.
Har du några andra frågor så skriv så ska jag försöka svara på dom :)
Grattis till kommande barnet!