Rökning = prematur?
Min mamma rökte under graviditeten med mig och mina småsyskon, vi har alla tre kommit efter bf.
Jag har varken rökt före eller under graviditet och båda mina barn har kommit före bf.
Min mamma rökte under graviditeten med mig och mina småsyskon, vi har alla tre kommit efter bf.
Jag har varken rökt före eller under graviditet och båda mina barn har kommit före bf.
Min mamma rökte som sagt och min lillasyster har en kronisk livslång tarmsjukdom som man funnit samband till rökning... Inte säkert att det beror på mammas rökning, men inte kul för henne att fundera över om hennes dotter är sjuk hela livet samt måste medicinera dagligen pga hennes dumheter...
Tycker att ni som berättar om era graviditeter i samband med rökning förtjänar en eloge för ert mod att berätta om svårigheterna era barn drabbats av pga rökningen. Förhoppningsvis hjälper era historier andra att sluta i tid.
Full av förhoppning: Tänk vad vi är överens hela tiden
För övrigt kan jag tillägga att även om min mamma bar oss alla tiden ut så var jag underviktig och fick "fyllas på" med bröstmjölk från andra mammor (vilket gav min mor ångest ett par år senare när HIV uppmärksammades i media) och att jag än idag bär men i form av att bara vara 158 cm kort.