• Hemulia

Tips på att spara/tjäna extra pengar?

Jag letar efter små sätt att spara lite extra pengar eller rentav tjäna lite extra.

Har lite tight med pengar just nu då jag bara är timvikarie och får precis så det räcker till räkningarna och mat.
    Jag har ett långt vikariat till sommaren och det är ljuset i tunneln, men fram tills dess är det lite småkörigt och det märks på mitt humör.

Så, hur kan man lyckas få ihop lite extrapengar på snabba sätt?
    Sälja saker har jag tänkt på, men vad? Har inte mycket intressanta kläder och inte heller prylar som någon skulle var intresserad av... men det finns säkert något jag inte tänkt på.

Så, hjälp mig nu, alla små tips är välkomna, från brödbak till mer extrema saker.

• Svar på tråden Tips på att spara/tjäna extra pengar?
  • MaxenBrax

Börja arbeta med direktförsäljning? Du bestämmer själv när, var, hur du vill arbeta och du tjänar snabbt in extrapengar. Allt ifrån ngn 1000-lapp till 10000-tals kronor per månad, det är upp till din egen insats!

• Strawbaby

Om du blir medlem på www.marianova.se får du 10 öre/unik besökare och vecka. Kan låta lite men får du ca 150 besökare/vecka ger det 15 kr. Varje månad då du minst fått ihop 100 kr betalas detta ut (det dras skatt på summan). Jag får en utbetalning varannan månad på ca 100 kr. Alltid något!

Det är inte svårt och det enda som behövs är ett konto hos payson (kostnadsfritt).

• Morbid Mistress
    MaLi81 skrev 2009-05-25 21:48:23 följande:
    sån där panel lät intressant..hur kommer man i kontakt om sånt??
    Kolla synaovate och andra som anordnar fokusgrupper. Maken ska medverka i en till vecka och kommer få 400 i handen för 2 timmars prat.
  • Hemulia
    MaxenBrax skrev 2009-05-26 12:32:17 följande:
    Börja arbeta med direktförsäljning? Du bestämmer själv när, var, hur du vill arbeta och du tjänar snabbt in extrapengar. Allt ifrån ngn 1000-lapp till 10000-tals kronor per månad, det är upp till din egen insats!
    Några exempel på företag med direktförsäljning?
    Vet inte helt säkert hur det funkar.
  • Xay1de
    Strawbaby skrev 2009-05-26 16:03:39 följande:
    Om du blir medlem på www.marianova.se får du 10 öre/unik besökare och vecka. Kan låta lite men får du ca 150 besökare/vecka ger det 15 kr. Varje månad då du minst fått ihop 100 kr betalas detta ut (det dras skatt på summan). Jag får en utbetalning varannan månad på ca 100 kr. Alltid något! Det är inte svårt och det enda som behövs är ett konto hos payson (kostnadsfritt).
    www.cint.se är en annan. Där behöver man inget payson-konto heller.
  • Hoppets stjärna
    Hemulia skrev 2009-05-26 21:24:57 följande:
    Några exempel på företag med direktförsäljning?Vet inte helt säkert hur det funkar.
    Jag säljer ljus med tillbehör utöver mitt vanliga jobb en bra månad med visningar så får jag ihop ca 4000 kr extra dom sitter fint kan jag lova dig på 5 st

Sussi
  • Hemulia

Hoppets stjärna skrev 2009-05-27 10:22:08 följande:

Jag säljer ljus med tillbehör utöver mitt vanliga jobb en bra månad med visningar så får jag ihop ca 4000 kr extra dom sitter fint kan jag lova dig på 5 stSussi
    Ojdå, det var inte illa. Skulle sitta fint här med.
    Ska googla lite på det hela och se om jag hittar något.
  • Strawbaby
    Hemulia skrev 2009-05-27 10:27:31 följande:
    Ojdå, det var inte illa. Skulle sitta fint här med. Ska googla lite på det hela och se om jag hittar något.
    Jag har börjat sälja barnkläder från Lingon och blåbär på hobbynivå, det ger mig inte så jättemycket pengar (men jag har inte varit jätteaktiv heller...) men det betalar de kläder jag själv köper till min son därifrån! Så för ganska lite arbete får jag bra kvalitetskläder till sonen. Jag ångrar mig inte att jag började. Det gäller att hitta en produkt du själv tror på och själv kommer att ha använding av. När jag går på mammaledighet och inte har mitt vanliga jobb eller skolan att tänka på ska jag satsa mer på klädförsäljningen!
  • Hoppets stjärna

Jag säljer ljus med tillbehör utöver mitt vanliga jobb en bra månad med visningar så får jag ihop ca 4000 kr extra dom sitter fint kan jag lova dig på 5 stSussi
    Ropa om det är något du undrar över.
  • Anonym (Radonkatten)

Vad gäller extrainkomst så vet jag ett bra sätt.
    Det brukar ge runt 4-5 tusen på två månader och arbetsinsatsen är liten. De flesta kan delta. Den som är intresserad kan höra av sig till mig här: 
    sambet(at)protonmail.com
    Mvh Christer

• Anonym (Snålmamma)

Först av allt vill jag varna dig för att nappa på all typ av homeparty försäljningar, det är så många som råkat illa ut. Det är ponzibedrägerier allihop, de enda som tjänar pengar är de högre upp i hierarki.

Mina tips kommer inte göra dig rik eller fattig, men skapar lite marginaler till annat.
    1) koka din egen flytande tvål av fast tvål. Recept finns att googla sig till. En 90g tvål bit räcker till 3 liter flytande tvål. 
    Har du tillgång till en våg rekomenderar jag att göra lite i taget, själv gör jag 0,5 liter tvål på 20g hård tvål åt gången. Tänk på att du behöver pumpflaska och att tvålen behöver stå till sig ett dygn. Så lite framförhållning.
    Billigaste flytande tvål brukar kosta ca 25 kr/l jag kommer ner till 2kr/litern när jag kokar egen. Vi gör av med en liter tvål i månaden till dusch och handtvätt, så inga stora pengar, men lite kul.
    2)  baka bröd och pasta om du har pasta maskin? Gör egen pasta och nudlar. Helst äggfritt, annars blir det ingen besparing.
    3) har du gröna fingrar? kolla vilka växter som är trendiga och kultivera sticklingar. driv upp och sälj på loppis. Driv upp örter och sälj. Odla dem i gamla mjölkkartonger etc?
    4) gå på loppis och leta fynd du kan sälja vidare med vinst. kräver att du har lite koll på vad saker är värt?
    4) byt ut/blanda ut kött mot baljväxter. Bättre för hälsan, miljön och plånboken.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Tips på att spara/tjäna extra pengar?