• Anonym

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

man ska ha sex när man själv har lust till det.
    Min sambo blir inte sur om jag inte vill ha sex. Han accepterar det och fortsätter att vara lika gosig, mysig, snäll o trevlig som innan.

• Anonym

När man har läst andra trådar om detta ämne så är svaren väldigt olika beroende på om det är en kille eller tjej som är TS.

Är TS en tjej så svarar 99% att hon bara ska ha sex om hon vill och skita i vad killen vill/känner.

Är TS däremot en kille så blir det mer blandade svar och många uppmanar till att ge det ett försök och försöka njuta /ställa upp eftersom det är ett stort problem om han inte vill.

• Anonym

Min man blir sur om jag inte vill varje helg. Han blir också lätt sur för andra saker. och han är sur länge.

• Anonym
    Polly S skrev 2009-05-24 15:50:31 följande:
    hur ska jag formulera det här? nej, jag tycker inte man ska ställa upp på sex oavsett anledning, men jag tycker man kan bjuda till lite för att försöka få igång sin egen lust och blir det sex så blir det. sex & närhet ÄR en viktig del i relationen.
    håller med ovan.
    jag tror starkt på att sex föder sex. Om man "bjuder till" så inser man ju att det är nåt av det bästa som finns och ganska snart vill kroppen ha mer. det som är viktigst är att prata om det. min man och jag har inte sex speciellt ofta (gravid i v 35 intresse inte funnits) men vi har hela tiden pratat om det och då tycker jag det känns bättre. vi förstår varanadra bättre och ingen blir sur om den andre inte vill.
  • Anonym

Jag gör det eftersom jag är helt asexuell och tycker sex är äckligt, det blir ju synd om min sambo om han aldrig skulle få sex så därför ställer jag upp mot min vilja då och då

• Anonym
    zoftnezz skrev 2009-05-24 16:14:07 följande:
    Uj...? Ja det kan ju inte va lätt för han då... Hur kan man tycka det e såå äckligt då? Du kan ju inte må så bra heller om du ska göra det mot din vilja varje gång? Att ha sex e ju en basal instinkt o ett sätt att fortplanta sig,men lite nöje med det måste man väl ha oxå... Bara o hoppas att ni gosar mkt iaf så ni har nån typ av närkontakt. Annars finns det nog terapi...
    Jag har inte sagt till honom att jag är helt asexuell utan "spelar" ju att jag vill. Terapi har jag gått men inte fått något svar.
    Jag mår inte alls bra av detta men får nog leva med.
    Gosa gillar jag men det leder ju ofta till att sambon blir kåt så det drar jag mig för med.
    Kanske ska tillägga att jag är 32 år och aldrig varit kär med, jag är nog den enda människan som inte kan få sådana känslor till en annan människa.

Andledningen till att jag ändå har en sambo är för att jag vill inget hellre än att leva normalt, vi har ju tom en son och jag tycker om min sambo men inte kärleksmässigt som det ska vara.
  • Anonym

TS, hur ofta har ni sex?

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 17:34:26 följande:

Tack förresten alla som svarat! Det är väldigt intressant att se hur olika ni svarar..
  • Anonym

Kan man väl ha, om man klarar eller mäktar med det. Med exet fixade jag inte det, vi hade inte sex på säkert ett år eller mer, trots att han verkligen ville.

Nu med maken vill jag kanske inte alltid men mår inte dåligt av att "ge mig". Det är väldigt stor skillnad på hur det kändes förut.

Jag läste en bok som hette "sexual anorxia" för att försöka råda bot på mina problem i förra förhållandet. Det var intressant och lärorikt. Kanske är det liiiite tack vare vad jag lärde mig då som jag bättre klarar av att ha sex även om jag inte har lust.

Om ma mår dåligt av det, låt bli. Enkelt.

Men min man luktar så gott också. Det gjorde inte exet. (I just min näsa.)

• Anonym

Min erfarenhet är att om man "ställer upp" fast man inte direkt känner för det så blir bara resultatet att man känner sig äcklig och utnyttjad. Så är det för mig. Så nej, jag ställer inte upp även om jag har gjort det när jag var yngre. Däremot händer det ju att man ändrar sig under tiden, och då är det en annan sak. Men blir han sur för att jag inte vill så är det hans problem, inte mitt, och då får han göra någonting åt det på egen hand vid datorn istället.

• Anonym

Säg att du skojar...sex för husfridens skull det har man inte.
    Sex har man när båda har lust...fast visst kan man väl hjälpa till när den andre e sugen men aldrig att han skulle få komma in i mig om lusten inte skulle finnas
    fast det skulle inte ens gå, skulle bli tvärstopp...*sahara* om jag inte har lust.
    aj aj aj o inte faen vill jag ha skavsår i muttan bara för att han ska få njuta o må bra.
    Neee då får han sura ...min kropp och lusten ska finnas

• Anonym

Jag förstår inte varför folk med hög sexdrift utmålas som skurkar. Det är nästan som det är otillåtet att ha det som ett personligt krav på ett förhållande. Om ett par har såpass olika drifter så kanske dessa inte borde vara tillsammans, det är varken den ena eller andras fel. Det är helt enkelt ytterligare en sak i listan med punkter man måste vara kompatibla på.

• Anonym

Man ska aldrig göra saker man inte vill. Sårar det andra så gör det, men vill man inte så vill man inte. Så enkelt är det.

• Anonym

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-25 20:42:47 följande:

Ibland tänker jag också så faktiskt - att man måse ha någorlunda samma behov av sex för att passa ihop och att det inte är någons fel när det inte stämmer.Jag tror att min man skulle vilja ha sex varje dag om han fick. Själv har jag ganska sällan lust att ha sex på vardagar eftersom jag känner mig trött efter jobbet. Sedan har jag som sagt svårt att ha sex dagarna innan mens (nåt slags pms-symtom som gör att jag känner nästan obehag av kroppskontakt överhuvudtaget). Detta innebär att vi har sex ganska oregelbundet - ibland går det länge mellan gångerna och vissa helger har vi sex flera gånger. Men det är hela tiden MITT behov som styr, vilke väl känns jobbigt för min man.Samtidigt bär det ju emot att göra nåt mot ens vilja! Det är INTE som att klippa gräset eller dammsuga - jag kan lova att vid de tillfällen som min man vill ha sex och inte jag så hade jag tusen gånger hellre städat hela huset än haft sex! Det är svårt att "ställa upp" när det gäller en sådan känslomässig sak som sex. Efter att ha läst alla svar i tråden så är jag nog lite inne på att jag måste gå min man lite mer till mötes - inte ha sex fullt ut om jag inte har lust, men ha sex på andra sätt..Men sen tycker jag fortfarande att han är grymt löjlig när han surar en hel dag över detta, han måste kunna ta ett nej utan att ge min dåligt samvete. Så mitt förslag till kompromiss är att vara lite mer respekterande mot att han har större sexbehov, men då får han också acceptera att det blir det nej någon gång så får han ta det som en man och lägga av att sura.
    Tycker att din slutsats här är klockren, ni får ta lite mer hänsyn till varandra och varandras behov, du genom att ta lite större roll i ert sexliv, och han genom att fatta att man inte kan sura sig till saker, där håller jag till fullo med dig, om att han är barnslig, trots att jag varit en av dem i tråden som talat väl om sexella handlingar för "husfridens" skull.
  • Anonym

Varför ha sex öht om man inte VILL eller har LUST, så himla larvigt att börja kompromissa om sex. Vill man inte VILL MAN INTE. Har ni olika sexlust, trist! Men då får ni inse fakta att ni har ett problem, inte börja deala om sex. Inte klokt!!!!!

• Anonym

Anonym (älskad) skrev 2009-06-05 10:20:51 följande:

Tack och lov så accepterar min man detta utan att knota, han tar hand om det själv. Han vet att det inte är för evigt utan att vi k ommer att få det som det var förr och det räcker för honom.
    Vi hade också en ganska lång period (pga hälsoskäl) och den gick över som tur är. Men det gäller att den "drabbade" (jag i detta fall) är helt medveten om att det inte är honom det är fel på och att det är tillfälligt. I svaga stunder var jag extremt nära på att göra slut, det som räddade mig från att göra det var att hon var uppenbarligen lika ledsen som jag var över att hon inte ville/kunde. Sex är för mig en alldeles för viktig del i ett förhållande - det är en grundförutsättning för att det andra ska spela någon roll över huvud taget. Men som sagt, för att komma igenom det var det viktigt för mig att veta VAD saken berodde på så att jag kunde se ett slut.
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??