Ska man ha sex för "husfridens" skull??
man ska ha sex när man själv har lust till det.
Min sambo blir inte sur om jag inte vill ha sex. Han accepterar det och fortsätter att vara lika gosig, mysig, snäll o trevlig som innan.
man ska ha sex när man själv har lust till det.
Min sambo blir inte sur om jag inte vill ha sex. Han accepterar det och fortsätter att vara lika gosig, mysig, snäll o trevlig som innan.
När man har läst andra trådar om detta ämne så är svaren väldigt olika beroende på om det är en kille eller tjej som är TS.
Är TS en tjej så svarar 99% att hon bara ska ha sex om hon vill och skita i vad killen vill/känner.
Är TS däremot en kille så blir det mer blandade svar och många uppmanar till att ge det ett försök och försöka njuta /ställa upp eftersom det är ett stort problem om han inte vill.
Min man blir sur om jag inte vill varje helg. Han blir också lätt sur för andra saker. och han är sur länge.
Jag gör det eftersom jag är helt asexuell och tycker sex är äckligt, det blir ju synd om min sambo om han aldrig skulle få sex så därför ställer jag upp mot min vilja då och då
vad tycker ni om det här då? är det ok för husfridens skull?
www.familjeliv.se/Forum-4-51/m44227901-2.html
TS, hur ofta har ni sex?
Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 17:34:26 följande:
Kan man väl ha, om man klarar eller mäktar med det. Med exet fixade jag inte det, vi hade inte sex på säkert ett år eller mer, trots att han verkligen ville.
Nu med maken vill jag kanske inte alltid men mår inte dåligt av att "ge mig". Det är väldigt stor skillnad på hur det kändes förut.
Jag läste en bok som hette "sexual anorxia" för att försöka råda bot på mina problem i förra förhållandet. Det var intressant och lärorikt. Kanske är det liiiite tack vare vad jag lärde mig då som jag bättre klarar av att ha sex även om jag inte har lust.
Om ma mår dåligt av det, låt bli. Enkelt.
Men min man luktar så gott också. Det gjorde inte exet. (I just min näsa.)
Min erfarenhet är att om man "ställer upp" fast man inte direkt känner för det så blir bara resultatet att man känner sig äcklig och utnyttjad. Så är det för mig. Så nej, jag ställer inte upp även om jag har gjort det när jag var yngre. Däremot händer det ju att man ändrar sig under tiden, och då är det en annan sak. Men blir han sur för att jag inte vill så är det hans problem, inte mitt, och då får han göra någonting åt det på egen hand vid datorn istället.
Säg att du skojar...sex för husfridens skull det har man inte.
Sex har man när båda har lust...fast visst kan man väl hjälpa till när den andre e sugen men aldrig att han skulle få komma in i mig om lusten inte skulle finnas
fast det skulle inte ens gå, skulle bli tvärstopp...*sahara* om jag inte har lust.
aj aj aj o inte faen vill jag ha skavsår i muttan bara för att han ska få njuta o må bra.
Neee då får han sura ...min kropp och lusten ska finnas
Jag förstår inte varför folk med hög sexdrift utmålas som skurkar. Det är nästan som det är otillåtet att ha det som ett personligt krav på ett förhållande. Om ett par har såpass olika drifter så kanske dessa inte borde vara tillsammans, det är varken den ena eller andras fel. Det är helt enkelt ytterligare en sak i listan med punkter man måste vara kompatibla på.
Man ska aldrig göra saker man inte vill. Sårar det andra så gör det, men vill man inte så vill man inte. Så enkelt är det.
Anonym (vill ej) skrev 2009-05-25 20:42:47 följande:
Varför ha sex öht om man inte VILL eller har LUST, så himla larvigt att börja kompromissa om sex. Vill man inte VILL MAN INTE. Har ni olika sexlust, trist! Men då får ni inse fakta att ni har ett problem, inte börja deala om sex. Inte klokt!!!!!
Anonym (älskad) skrev 2009-06-05 10:20:51 följande: