Ska man ha sex för "husfridens" skull??
Måste fråga er som "ställer upp" trots att ni inte har lust....om ni ALLTID får lust under tiden? Om ni INTE får lust under tiden och er sambo frågar er om det är skönt, ljuger ni då eller säger ni som det är, att det inte känns nåt speciellt alls?
Jag har "ställt upp" en del gånger, speciellt under graviditeten och nu under amningen då jag verkligen inte haft någon som helst lust. Min sambo har tjatat och varit medveten om att jag inte haft lust men framhärdad. Jag har inte ställt upp för husfridens skull utan mer för att vara snäll eller i hopp om att lusten ska vakna, vilket den inte gjort. Konsekvensen blir att min kropp INTE "vaknar" och det därför kan både svida och skava en del...det känns obehagligt i största allmänhet. Jag blir alltså inte ens upphetsad trots att jag försöker att komma i stämning, bjuder till som ni kallar det. I mitt fall är jag övertygad om att det handlar om hormoner, trötthet, stress eftersom jag inte ens har lust att tillfredsställa mig själv. Så att sex alltid leder till sexlust stämmer inte. Det jobbigaste är att jag inte vet vad jag ska svara när sambon frågar om det är skönt....jag vill ju varken ljuga för honom eller mig själv men heller inte såra honom. Så vad säger ni andra i ett sånt läge???