The Man skrev 2009-05-24 16:25:40 följande:
Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
de är klart att man inte har.... Men om man vill ha ett någorlunda vuxet och bra förhållande kanske man ska tänka efter ibland innan man spelar ut på alla känslor man känner... ibland blir jag sur på min sambo men då och då biter jag mej i tungan helt enkelt..... man får ju välja sina krig så att säga... att ställa till en scen så fort man blir sur lär ju knappast föra förhållandet vidare....
Ts säger ju dessutom att minskad lust inte igentligen är problemet... utan att hon vid ett visst tillfälle i månaden inte vill.. kan man då inte svälja det och helt enkelt respektera det då kanske istället för att skapa onödiga konfliket bara för att....hade hon aldrig velat däremot.. då kanske det hade varit en annan sak...