• Ejin

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

klart du inte ska ställa upp om du inte vill.... speciellt inte om du anser att det nästan känns som våldtäckt..
    Men kanske ska ni försöka bena ut varför det har blivit som det har blivit och varför du inte vill... Att sex har blivit ett maktspel er imellan är ju inte direkt bra för förhållandet... Risken finns att det trappas upp hela tiden och slutar i katastrof.... Ni får väll helt enkelt försökan snacka om det och vad ni kan göra för att båda ska ha lust och inte bara den ena...

• Ejin
    Polly S skrev 2009-05-24 16:15:03 följande:
    skrev TS det? det missade jag!varför tycker du det TS? vad gör han?
    de står så i ts iaf...
  • Ejin

The Man skrev 2009-05-24 16:19:02 följande:

Varför skulle en partner, oavsett kön, som blir sur över att inte få sex när h*n är sugen vara "en barnrumpa" ?Alla är vi olika och tar motgångar på olika sätt och olika "hårt". Somliga bryr sig inte alls utan rycker på axlarna medan anrda blir sura eller arga eller bara ledsna av en motgång!Att säga att någon är en barnrumpa för att den personen individuellt reagerar på ett visst sätt när h*n får ett nej till något h*n gärna skulla vilja göra eller ha verkar inte särskilt genomtänkt!
    men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
  • Ejin

The Man skrev 2009-05-24 16:25:40 följande:

Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
    de är klart att man inte har.... Men om man vill ha ett någorlunda vuxet och bra förhållande kanske man ska tänka efter ibland innan man spelar ut på alla känslor man känner... ibland blir jag sur på min sambo men då och då biter jag mej i tungan helt enkelt..... man får ju välja sina krig så att säga... att ställa till en scen så fort man blir sur lär ju knappast föra förhållandet vidare....
    Ts säger ju dessutom att minskad lust inte igentligen är problemet... utan att hon vid ett visst tillfälle i månaden inte vill.. kan man då inte svälja det och helt enkelt respektera det då kanske istället för att skapa onödiga konfliket bara för att....hade hon aldrig velat däremot.. då kanske det hade varit en annan sak...
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??