Vilsen syster skickar vulgära bilder till en kille, hur ska jag hjälpa henne??
Jag(23-årig tjej) har nyligen fått reda på att min yngre syster har skickat vulgära sexuella bilder och videos på sig själv till, vad jag vet, en kille. Det hela började med att hon träffade en kille i en annan stad och de sågs lite då och då. Allt började oskyldigt men eskalerade till bilder på bröst och rumpa och fortsatte sedan till videos som var väldigt vulgära. Jag visste inte ens att min syster var sexuellt aktiv trots att vi diskuterar detta. Detta hände för kanske ett år sedan och hon är nu 18 år.
Jag vill prata med henne och få henne att må bättre, då jag antar att hon inte mår så bra om hon skickar dessa hemska videos bara för att få en killes uppmärksamhet. Jag har alltid varit den som tagit hand om syskonen efter att våra föräldrar skilde sig och vår käre far stack till usa och hittade en ny familj som han lever lyckligt med. Jag mår därför nu jättedåligt över att jag inte har varit en bra syster nog och för att jag inte fått henne att känna sig säker med mig och kunna öppna sig för mig.
Är det någon som kan ge mig några tips på hur jag ska prata med min syster. Vad ska jag tänka på, hur ska jag ta upp det? Hon kommer antagligen bli arg, så jag vill gärna ha lite kunskap inom detta område innan jag pratar med henne. Varför gör ungdomar så? Hur ska jag få henne att må bättre?
Snälla hjälp mig.