Nyblivna Pappor i december ´09
Hejsan!
Jag och min sambo bor i Tynnered, fyller båda 30 i sommar. Vi är i vecka 12+3 idag, så BF är 30 november, men första barnet brukar gå över tiden så jag antar att vi kan sikta på en tidig december-förlossning.
Vi fick reda på graviditeten för snart två månader sen, så det börjar sjunka in nu, men det känns såklart fortfarande fantastiskt stort.
Vi var på första UL tidigare i veckan, det var väldigt skönt att få bekräftat att det faktiskt fanns något där, och att allt såg helt och riktigt ut. Jag är ruskigt orolig att nåt ska gå fel, men jag försöker att bearbeta det, det tjänar ju inget till att gå omkring och oroa sig när man egentligen borde glädjas. Om nåt händer får man ju hantera det då.
Magnus, jättekul att du startade tråden! Det har känts lite ensamt här sen jag skapade min användare, det känns mest som att jag talar för min sambo hela tiden, talar om vad hon gör och hur hon mår. Det är förstås givande att få ta del av andra kvinnors insikt och erfarenhet, men det manliga perspektivet saknas ofta. Förhoppningsvis kan vi ändra lite på det!
Lycka till imorgon!
Cheers!
-- Anders