Inlägg från: spacebeare |Visa alla inlägg
  • spacebeare

Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

vill kunna amma trots att det inte var en favvis hos mig, man mer bara ska.... Em ammade till 5mån 3v sen tog pappas välling över helt! mina tuttar var värdelösa jämfört med välling

matlagning - M gör allt! jag kan tom hitta på maträtten så gör han den när han kommer hem
    fördelning var att den som lagar slipper diska å M hatar att diska

var till barnakuten, disktriksbarnläkaren hade semester, med Ems utslag idag. visade sig vara eksem och dom gissade på pollenallergi! ska få en remiss för utredning å nu en massa kortison att smörja med.
    hade aldrig hört talas om att man kunde få eksem för pollenallergi.

• spacebeare

ja vi får ju se om det är pollen men det var det hetaste tipset.

Em äter varierat nåt som alltid går i pommes, köttbullar, pasta.
    men har hon ätit ordentligt på dagis + mellis är hon sällan intresserad av middag.

färgerna har vi klarat av!
    hon kom hem från dagis i vintras uppslukad av färger så jag frågade tom om dom höll på med färger men nej, så antagligen var det väl ngn bok eller ngn av de äldre som höll på. men nu sitter dom iallafall.

• spacebeare

beavis - håller med, blodpudding BLÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Em har fått det en gång hemma när hennes kära pappa var hemma med henne

• spacebeare

trodde med min mage att jag skulle garantera högsommar till alla men tji fick vi...
    kom närmate 70ml igår.....

• spacebeare
    nötskrikan skrev 2009-06-15 08:39:30 följande:
    Det är ju faktiskt nåt som borde ha garanterat värme!Hur mår du nu på slutet?
    mår faktiskt bra. är stor å det är otympligt men det ska det ju vara.....
    har lite problems med manövrering i sängen. kan inte sova på rygg å vaknar så fort jag ska byta sida vilket är surt men annars bra

största problemet för dagen är att sysslsätta en 2åring å mamma vill INTE gå ut i det kalla vädret...
  • spacebeare

blev en prommis till ICA å sen sov jag på soffan medans Em kollade på Charlie å Lola

mpta - tjoohoo! stora spenderbyxorna fram
    tycker ni ska gå ut å äta för pengarna! det är en lyx som man alldeles för sällan gör.

här sitter vi hemma tills bebisarna poppar å beroende på det så kanske vi tar en tur till Dalarna.
    även fast jag skulle vilja så orkar jag inte så mkt så Skansen odyl som vore idealiskt går bara inte. alldeles för mkt gå. blir nog en 4H gård eller två

• spacebeare

ja supar midsommar var det ju ett tag sen man hade
    själva blir vi hos mina föräldrar, syrran har sin grabb å dom ska vara där åsså. är det bra väder tänkte vi gå till den lokala stången med ambitionen att träffa alla tidigare suparpolare som nu åsså har barn

• spacebeare

nötskrikan - va skönt att ögat är bättre!

här går det tröööööögt med blöjan.
    försöker få Em intresserad men icke sa nicke. när alla andra barn ska gå som kusinens 4årskalas i söndags då vill hon åsså men sen tar det stopp.

• spacebeare

regnar här med......
    är det inte lite väl ofta man firar midsommar i regnställ

trevlig midsommar!

• spacebeare

mpta - oooh va smart!
    muter å hot rules!

Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd