nötskrikan skrev 2009-08-09 21:16:25 följande:
Idag har Lova varit arg mest hela dagen. När hon får ett riktigt raseriutbrott är det ingen mening att försöka prata med henne eller trösta, hon ligger på golvet och gallskriker och det känns som att hon inte själv har någon kontroll. Vi brukar bära henne till rummet och be henne komma ut när hon har lugnat ner sig och det funkar ganska bra, hon skriker ett tag men går sedan till sängen och tar nappen och efter nån minut kommer hon ut till oss. Är det bara Lova som blir så arg?
Det jag tänkte skriva var i alla fall att idag låg hon på golvet i sitt rum och sparkade - precis som vanligt när hon är arg. Först sparkade hon på diverse leksaker, sen övergick hon till att sparka på sängen och efter det valde hon bordet och stolarna. Hon sparkade sönder en tå på bordet, det blev ett ganska stort djupt sår. Foten var så blodig att det inte gick att se var såret var först och det var blod på shortsen, bordet, en stol, golvet och mattan. Vi hörde direkt när hennes skrik blev annorlunda, plötsligt var hon inte arg utan mer chockad. Hon är ju farlig för sig själv
usch läskigt med såret. Tur att d gick bra iaf.
Jodå Irma brukar då kunna få sina raseriutbrott å då är d inget som duger så vi brukar också låta hon få gå in till sitt rum lr nå å lugna ner sig så brukar hon komma ut efter ett tag å säga att hon e glad igen.
Något som jag tycker är drygt med d där jäkla humöret är om tex Irma hoppar i vår säng när hon ska ligga där å kika på film och jag säger att hon inte får hoppa, då skrattar hon å ja säger då att om hon inte slutar blir jag riktigt arg. Men hon fortsätter så tills slut blir jag ju arg som bara den å bär ner irma från sängen och in i sitt rum och ungen börjar då storböla å det är så synd om henne å hon vill kolla på filmen säger hon, hon kan bli hysteriskt ledsen.
Ja har faktiskt iinte förstått anledningen till varför hon ska till å testa en där när den enda hon förstör för är sig själv, varför vägrar barn lyssna när man säger att om du gör si får du inte göra så sen? Egentligen vet hon ju va som kommer att ske.
Irma å hennes kusin badade i badkaret häromdagen å började plaska som bara den, jag å syster sa till dom ett antal gånger eftersom det blev så jäkla blött, till slut fick vi nog å sa till dom att om dom inte slutar får dom kliva upp, dom skrattade och fortsatte så vi tog upp dom båda vilket leder till att dom båda står å bölar å tycker synd om sig själva för att dom inte får bada nå mer. Ja dom vill ju självklart testa en men tycker att dom båda borde ha insett för länge sen vilka konsekvenserna brukar bli.