Inlägg från: RiNan |Visa alla inlägg
  • RiNan

Tycker ni att det är rimligt att en 17-åring kommer hem 23.00 på vardagar?

Mina barn kommer inte att få ränna runt. Nu är de bara 3 och 0 år men jag vet hur jag har haft det, hur mina syskon har haft det och så jobbar jag med ungdomar som hamnat snett och måste ta sig i kragen. Alla barn, även ungdomar behöver ramar och regler så är det. Det är en trygghet för dem och de som påstår något annat kan inget om barnuppfostran eller barnpsykologi. Jag säger inte att det inte funkar utan regler, det gör det säkert för alla växer upp på ett eller annat sätt men för att nå den bästa "slutprodukten" behövs regler. När mina barn flyttar hemifrån vill jag vara säker på att jag gjort allt jag kan för att de ska vara så bra människor som möjligt och att de ska må bra. Av ungdomar runtomkring mig när jag växte upp har jag lärt mig att de som haft det väldigt fritt har har komplikationsfritt med föräldrarna men de har också tagit längre tid på sig att ta tag i livet och göra något av det. För att det inte ska bli några onödiga diskussioner kan jag förtydliga att regler och ramar är inte det enda barnen behöver. Regler och ingen kärlek/ömhet ger inte så bra resultat det heller.

Svar på tråden Tycker ni att det är rimligt att en 17-åring kommer hem 23.00 på vardagar?