Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Mieria skrev 2009-05-19 12:48:46 följande:
    En av sakerna man kan hänga upp sig på kan ju vara att de flesta unga mammorna använder mina pengar för att försörja sig och sina ungar
    Jag är en av dem, ironiskt va?
  • Schnooglewookiemush
    Mieria skrev 2009-05-19 12:52:11 följande:
    Inte ett dugg. Då skulle jag inte skriva det som ett faktum. Det är bara så det är och det stör mig inte. Men jag hänger definitivt upp mig på det eftersom det är ett mysterium på vilket sätt det är något att vara stolt över?
    Nu är det ju faktiskt så att vissa unga bestämmer sig för att skaffa barn och förlitar sig på att soc kommer att betala för dem. Det fattar inte jag för fem öre, hur kan man planera att frivilligt bli försörjd av soc?

Sen finns det en annan grupp, både unga och gamla, som inte kan rå för att de måste ta hjälp av soc. Så som jag, jag kan inte rå för att jag är 100% sjukskriven.
  • Schnooglewookiemush
    LilaRos skrev 2009-05-19 12:53:34 följande:
    Jag är 19 år och väntar första barnet. Jag är ung, och ska bli mamma. Men inte "ung mamma". "ung mamma" tycker jag är ett hämskt fack där alla utan gymnasieutbildning, inkomst, bostad osv stoppas in i. Både av andra? och avb dom själva.. Tycker det är ett neativt fack...
    Och vilka är det som skapar dessa fack?
    De unga föräldrarna!
  • Schnooglewookiemush
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:36:16 följande:
    Så är det inte där jag bor dom flesta bidragstagarna här är invandrare
    Kan du vara så otroligt snäll och hålla dig till ämnet? {#lang_emotions_smile}
  • Schnooglewookiemush
    Olof 48 skrev 2009-05-19 16:37:38 följande:
    jag har också läst hela tråden och jag tycker att båda "sidor" beter sig jävligt konstigt måste jag säga! vad snackar ni om?olof, på vilket sätt har de unga smutkastat oss äldre?inte i den här tråden iaf?nä skärp er nu allihopa! låt dem som e stolta för att de är UNGA mammor/pappor vara det. jag har förstått det som att ni är irriterade på de unga mammor som klankar ner på äldre, samt på de unga mammor som får barn utan att kunna försörja sig utan hjälp av socialen. visst, det kan man ju bli irriterad på. men nu tycker jag faktiskt att det börjar spåra ur litegrann.eller vad vill ni komma fram till egentligen? [/citat] " Jag är sååå stolt över att vara UNG mamma" översättning: Att vara äldre när man får barn är inget att vara stolt över... Jaså inte... ??
    Var det inte jag som skrev det? För att visa vilka jag irriterar mig på? Inte riktad mot någon i tråden?
  • Schnooglewookiemush
    High Heel Bitch skrev 2009-05-19 17:44:32 följande:
    Förstår inte varför det skulle ses som negativt att vara ung mamma? Bara om det är så pass tidigt som att man inte hunnit gå klart gymnasiet och så. Men egentligen varför skulle dem människorna inte få vara stolta oavsett deras ålder, likväl som dem som är äldre känner sig stolta? Jag tycker det är jättebra på alla sätt att inte skaffa barn då man är för gammal, dels pga skador på fostret, svårare att bli gravid, och inte kul för barnet att ha för gamla föräldrar helt enkelt. Klart det finns många unga föräldrar som både har utbildning och jobb, inte alla utbildningar som kräver så många år, och sen vill ju inte alla gå på högskola och universitet heller, klassas de som mindre värda föräldrar då?
    skuttskutt81 skrev 2009-05-19 17:44:10 följande:
    Fast allt är ju inte svart eller vitt, eller är det? Ska man inte vara stolt för att man är förälder och ung? Det har säkert inte med åldern att göra att man är stolt, utan att man är stolt för att man har ett underbart barn som man är stolt över, vilket förälder är inte stolt över sitt barn? sen är det ju bara ett tillägg att man råkar vara ung. För oftast är det ju så att unga föräldrar har mer gemensamt med andra föräldrar som är unga, äldre föräldrar med ädre föräldrar eller med likvärdig erfarenhet, då kanske man i ett forum vill uttryka sig vart man står, för att få kontakt med de som faktiskt är mest lika en själv... (?) Jag hör väll kanske till de unga föräldrarna, jag var 20 när jag fick mitt första barn, men folk trodde jag var 15 för att jag råkade se yngre ut än vad jag är. Folk tittade snett på mig för att jag ammade mitt barn, för att jag gick om kring o var stolt över honom, för att folk trodde jag var yngre än vad jag var. Men om jag hade varit så ung då? Skulle jag inte ha haft rätt till att vara stolt över mitt barn! Det är ju inte saken att man tidigt, ibland alldelesd för tidigt blir gravida, som gör en stolt, utan faktiskt ens barn, som man älskar över allt. Det har ingen ålder! Vad gör en äldre förälder till en som har mer rätt att vara stolt över att vara förälder? Har man ingen erfarenhet av barn allt betyder det ju knappast att du behöver vara bättre förälder till ett barn för att du råkar ha fast jobb och vara över 30, än om du har massor av erfarenhet av barn och blir mamma när du är 18! Så varför störa sig på att en ung förälder råkar vara stolt? Som mamma har man väll lika rätt att vara stolt oavsett ålder?

Kan ni snälla ta och läsa ts? Jag hoppar inte på unga föräldrar, jag är själv en ung förälder!
  • Schnooglewookiemush
    skuttskutt81 skrev 2009-05-19 17:55:44 följande:
    Nä, men hon blir irreterad över att en ung mamma skriver att hon är stolt över att bli ung mamma, men är det inte samma sak om en 25 åring skriver att hon är stolt att hon ska bli mamma, eller om hon är över 30, förför ska det vara just att hon råkar vara ung som stör? Det är ju nästan som att skriva att det inte är okej att vara stolt om man är ung?
    HON är JAG!

Ser du inte skillnad mellan att vara STOLT MAMMA och att vara stolt för att man är UNG och mamma?
  • Schnooglewookiemush
    Mieria skrev 2009-05-19 17:58:38 följande:
    Folk är helt enkelt oförmögna att begripa att det är skillnad på att vara stolt ÖVER att man är UNG och att vara stolt över att man är mamma. Jag blir mörkrädd på riktigt. Man kan inte vara stolt över sin ålder!! Man har inte åstadkommit den!!! Det är som att vara stolt över att man bajsar!!! Det händer!!!!
    Ja, jag fattar inte! Förstår inte hur man inte ens kan se skillnaden...
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.