Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Irriterande, unga föräldrar.

Matillin skrev 2009-05-19 13:51:26 följande:
    Jag tror du missförstår mig?Jag förstår att du är klar nu eftersom du redan har barn Jag personligen vill inte heller ha barn efter 30 egentligen är rätt glad att jag nu vi 28 har 2 stycken.Vad jag menar är att om du tex inte hade träffat någon att skaffa barn med, eller som inte ville ha barn och ville att ni skulle vänta några år med barn.Eller om DU hade haft nedsatt fertilitet och fått kämpa i år för att bli gravid så tror ja inte att du hade tackat nej till barn för att du fyllt 3 0.Tror du verkligen det själv, att du skulle lagt ner då för att du inte lyckats bli gravid innan 30 om du hade svårt att få barn?Sen undrar jag varför du inte hade velat ha barn efter just 30, varför går gränsen just där och inte vid 25?Är man jättemycker äldre vid 30 mot 25, det skiljer bara 5 år?
    För mig är gränsen 30 och inte en dag efteråt..
  • WhiteAngels
    mosterYster skrev 2009-05-19 14:21:14 följande:
    OK, vi har förstått det. Kan vi lämna ämnet "WhiteAngels gräns för när hon inte längre vill skaffa barn" och återgå till trådens fråga?
    Men kan man få lov att svara på frågor man får då eller..Förstår inte tjinkigheter bara för att man har sin åsikt klar!
  • WhiteAngels
    Matillin skrev 2009-05-19 14:28:17 följande:
    Nej BÅDA föräldrarna ska ha en försörjning när dom skaffar barn, om man inte råkat bli gravid, det kan ju hända alla.Men dom flesta Planerar ju som sagt att skaffa barn även dom unga antar jag?
    Vf ska BÅDA ha det då?
  • WhiteAngels
    Matillin skrev 2009-05-19 14:38:52 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ha en sån stark åsikt att -Exakt vid 30 går gränsen för mig att skaffa barn?Speciellt när man inte ens ger en rimlig förklaring till sin åsikt?Jag har svårt att förstå mig på folk som har starka åsikter om saker dom inte kan ge en förklaring till.Men nu glömmer vi det, är ot som sagt
    Jag tycker det är för sent sen för min del,å andra sidan har jag vänt mitt liv.aldrig haft det drä intresset att man ska resa festa o springa runder..det kan jag göra sen i livet om jag skulle ha det intresset
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:20:53 följande:
    Eller?? Mamma är väl ingen ålder?
    Inte..kroppen brukar ju säga i från både när man kan bli det och när man inte kan det längre..så ju att vara mamma är lite ålder.
  • WhiteAngels
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:31:33 följande:
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu? HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen?Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25. När du är 40 har du oftast svårare.INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju?Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
    WORD!
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:32:59 följande:
    Du anser att man bara kan kallas för mamma när kroppen själv gjort barnet? Och du pratar om fördomar...
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
  • WhiteAngels

Undrar när begreppet unga föräldrar egentligen uppfanns,och av vem...för inte tror jag det fanns på 50 talet eller 60 ....

• WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:35:27 följande:
    Så en mamma är alltså någon som själv fött sitt barn. Du förnedrar nu alla adoptivföräldrar i världen.
    Även adoptivföräldrar kollas upp med ålder osv,man får inte vara öf rgammal för att adoptera lika lite som för ung.
  • WhiteAngels
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:37:15 följande:
    Tänkte precis tillägga det, man får varken vara för gammal eller ung för att få adoptera.
    Precis men det gäller att kunna dra paralleller =)
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 15:50:05 följande:
    Hoppla!! Jag har en kompis som aldrig fått mens :/ Ska informera henne om att hon ska stoppa adoptionen. Hon förtjänar ju inte att bli mamma. Och alla som pga sjukdom slutar ha mens väldigt tidigt. Trist för dem : )
    Måste du dra det så långt du bara kan..nu menar jag i normala fall annars hade jag skrivit förutom ditten o ditten o ditten...
  • WhiteAngels
    TessaS skrev 2009-05-19 15:51:09 följande:
    Min mamma är 56 år och har mens... det måste bara vara att köra på då?
    Tja med risk för skador..
  • WhiteAngels
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:01:16 följande:
    Jag var bara tvungen, men det du just antydde var en stor, äcklig fördom!Bara för att man är ung lever man inte på soc.
    typ..
  • WhiteAngels
    TessaS skrev 2009-05-19 16:02:03 följande:
    Fast hon kan ju bli mamma utan att bära barnet själv... om hon nu känner för det.
    Där är hon nog ganska för gammal.
  • WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 16:02:11 följande:
    Varför ska du bestämma vad som är normalt?? Kan vi inte låta en läkare avgöra vad som ser normalt ut i en kropp och kan vi inte låta människor själva bestämma vad som känns bra och normalt för just dem? Är det ok med dig?
    men du hetsar ju upp dig innan du ens har försökt att fatta vad jag menar!
  • WhiteAngels

Shit im leaving...för mycket folk som inte fattar o flippar ut som värsta sandlådefasonerna o dessutom lämnat TS ämne..

• WhiteAngels
    Mieria skrev 2009-05-19 16:06:56 följande:
    Jag är inte upphetsad ett dugg. Det känns bara lite hopplöst att diskutera med ungdomar som klagar på att de blir utsatta för kritik och fördomar pga sina val samtidigt som de har fördomar mot och kritiserar alla andras val.
    haha skulle jag vara ungdom,men visst jag tackar jag=)
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.