880428 skrev 2009-05-19 11:18:48 följande:
Jag kommer bli mamma om ca 4 veckor, och räknas väll då som en ung mamma (är 21) även om jag själv inte tycker min vara det.. Tycker jag har lyckats väldigt bra, har en underbar sambo. Vi båda har fast jobb sen några år tillbaka och vi har en volvo och en villa. Många i våran omgivning reagerade och tyckte att vi var snabba att skaffa barn, att vi är för unga osv. Då vi bara varit tillsammans lite mer än 1 år. Jag ska erkänna det var inte planerat. Kan tillägga att vi skyddade oss (jag käkade p-piller) men naturen ville tydligen annorlunda. För oss var det inget svårt val, vi visste att vi ville behålla barnet. Oavsett vad folk sa och tyckte.. Men nu när det bara är några veckor kvar, har faktisk de flesta ändrat sig, de ser att vi menar allvar och att det inte bara är för "skojs skull" vi skaffar barn.Så det jag menar är att man visst kan vara ung och klara sig bra. Och nu kan jag ju inte säga att jag är mamma än men snart, och jag kommer nog inte kalla mig stolt ung mamma då.Visst stolt är jag för det jag lyckats uppnå, att ha jobb, bil, hus, och sambo. Då många av mina jämnåriga kompisar bor hemma och är arbetslösa. Och jag kommer troligt vis vara stolt över mitt barn (vilken förälder är inte det?) Visst kommer nog kanske kalla min ung förälder men inte skryta med det. Var bara vad jag ville säga.. :)Kan bara säga att jag förstår TS,, bodde i en liten bruksort förut innan jag flyttade.. Och där finns det många som är stolta unga mammor..
Skit i samma hur länge man varit i hopa när man skaffar barn,16 månader efter vi började vårt förhållande hade vi ett planerat barn i vår famn!