Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

malinagirl skrev 2009-05-19 08:00:08 följande:
    Jag var en ung mamma eller är det fortfarande kanske... man är ju en unga mamma om man är 17 när man får barn. Inget att göra åt..
    Det handlar inte om att få barn som ung. Det handlar om unga föräldrar som skryter om att de är unga, och som tror att de uppnåt genom att inte vara lastgammal (30).
  • Schnooglewookiemush
    clarens skrev 2009-05-19 08:58:02 följande:
    men gud, jag måste verkligen ha missat ngt! är det en trend bland 14-17åringar att vilja ha barn?var då ngnstans?
    I varenda småstad i princip.
    Ju yngre man är, desto coolare är man!
  • Schnooglewookiemush
    clarens skrev 2009-05-19 09:07:18 följande:
    nähä?! vad intressant! varför har det blivit så? här sitter jag i sthlm o e lite off. här e väl medelåldern för första barnet 35 tror jag.
    Det finns fler unga föräldrar i små städer. Varför är väl något man kan diskutera.
  • Schnooglewookiemush
    clarens skrev 2009-05-19 09:10:56 följande:
    ja, sorry jag blev lite OT. jag visste ju att det finns fler unga föräldrar i småstäder, men inte att det just nu är trendigt att vara ung mamma.
    Jag tycker det har blivit så på den senaste tiden. Förut var det skämmigt att bli med barn ung, nu är det något häftigt som många eftersträvar. Det är bara kolla på anonyma inlägg här på fl av unga föräldrar; där de t.ex. frågar hur de ska gå tillväga för att få socialbidrag när barnet kommer, att de inte ens är gravida än tycker jag är hemskt. Socialbidrag är ingen inkomst, men många unga verkar tro det.
  • Schnooglewookiemush
    LillaFamiljenGustav skrev 2009-05-19 09:14:43 följande:
    nu vet jag inte fakta osv men sedan känns det lite som om det blir så utbrett idag många bloggar blir populära ett tag där de har barn och är unga där ser andra att man får uppmärksamhet och sedan ser de nog att det är kul och att det går (tror inte att de är lika ärliga med hur jobbigt det kan vara ibland) att även kändisar, som Jamie Lynn Spears jag vet inte men har även uppfattat det så på vissa ställen att om den och den kan så kan jag också och att jag också vill pga den och den osv osv som sagt säger inte att det är så eller att det alltid är så men har sett sådana fall där de iaf önskar sig det "de där" har
    Nej, självklart är det inte alltid så. Jag är ju gravid med andra barnet nu, är 18 år. Kan säga till er att jag inte alls väntar barn för att jag tycker att det är häftigt.
    Dock så har jag riktigt dåliga erfarenheter av unga föräldrar, i riktiga livet.
  • Schnooglewookiemush
    paloma84 skrev 2009-05-19 10:11:15 följande:
    Nu är ju jag 25 år... och inte 16, Men jag råkar ja vara en "ung mamma" i jämförelse med dagens trend =) Och ja, jag är fan stolt och glad att jag inte är en gammal tant, som har planerat... Hör här "PLANERAT" att göra ett barn mellan två möten, då hon la en handduk under arslet för att inte kladda sina lakan =D Och planerat har de gjort för att, De är över 30 bast, har ett bra jobb, lyckats precis flytta till en 4:a vilket är minimun kravet när man skall ha barn... osv. Men enligt mig. Barn blir till när man knullar o är kär! Man kan alltid tjäna mer pengar, få bättre roll på sitt jobb, större lägenhet, snyggare man, bli smalare själv.. bla bla bla ha ha ha, Mina fördomar =) Precis som vissa har fördomar kring unga mammor!
    Tycker faktiskt att det är skrämmande det du skriver. Hur kan man ha en sån negativ syn på människor som är äldre än du?
    Sen när är man en gammal tant när man är över 30?

Gissa vad, min son var planerad. Jag är absolut ingen gammal tant.
    Förstår inte alls syftet med det du skriver, att man ska vara stolt över att man inte planerat en unge? Logik tack?
  • Schnooglewookiemush

Hur kommer det sig att så får man säger något negativt om unga föräldrar, då ska det snackas om att unga föräldrar är så bra! Vi dömer alla unga föräldrar, vi har fördomar, vi är gamla, vi är inskränkta.

Man får inte säga något negativt alls, för då ska alla dessa gamla argument komma fram. Varför är det så tabubelagt?

• Schnooglewookiemush
    Men snälla, läs TS!
    Diskussionen handlar inte om hur vidare det är bra eller dåligt att vara en ung förälder, ni måste inte försvara er!
  • Schnooglewookiemush
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 11:58:36 följande:
    Fast får man inte vara stolt bara för att man är ung? Spelar det nån roll hur gammal man är, 17 eller 45, får man vara mer stolt ju äldre man blir? Låt de som vill vara stolta få vara stolta.
    LÄS TS!

Det handlar INTE  om STOLTHETEN. Det handlar om att vara STOLT över att man är UNG och gravid. Att man verkar tro att man är speciell för att man fått barn tidigt.
  • Schnooglewookiemush
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:18:38 följande:
    Jag har läst TS! Och det var väl det jag menade, varför får man inte vara STOLT och UNG? Måste an vara 30+ för att få vara stolt blivande mamma? Unga mammor är lika mycket mammor som äldre mammor!
    Men du förstår ju inte!

Det är skillnad på att vara en stolt mamma som är ung, och att vara en ung mamma som är stolt för att hon är ung.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.