Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Måste ni vara otrevliga mot varandra bara för att ni tycker olika?
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 22:54:05 följande:
    Ja, jag har fått höra ganska mycket och fått höra att jag är jävligt dum som skaffar barn i ung ålder. Ingenting som jag tagit åt mig av då jag vet att det är de bästa beslutet jag gjort i mitt liv. Ja, jag är en ung mamma och för det mesta är det inte jag som påpekar det utan andra. Tycker endå att det är en ganska fjantig sak att störa sig på, finns värre saker
    Finns värre saker när det gäller allt, det är väl ändå inte ett hållbart argument?

Jag ska fan inte gnälla om att jag är fattig, det finns barn som svälter.
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 22:58:40 följande:
    Varför gnälla om saker som egentligen inte spelar någon roll? Att folk slutar vara "stola unga mammor" får de dig att må bättre på något sätt?
    Jag får väl bli irriterad på vad jag vill, passar det inte så kanske det här inte är tråden för dig?
  • Schnooglewookiemush
    LyckligtSlut skrev 2009-05-18 23:11:46 följande:
    Varför skulle de inte vara stolta? Alla föräldrar (nästan) är stolta över att de får barn och de få jag träffat som inte varit så jättestolta är just de unga (några har skämts lite för att de varit dåliga på att skydda sig och för att de är dåligt utbildade pga ålder). De gamla mammorna gör nästan inget annat än klagar på de unga och "oansvariga". tror att de unga mammor du träffat sagt så som en indirekt försvarsmekanism. Är varken särskilt ung eller mamma. Tyvärr.
    Vem har sagt nåt om stoltheten, läs ts vetja.
  • Schnooglewookiemush
    LyckligtSlut skrev 2009-05-18 23:30:02 följande:
    Det var nog i dessa meningar jag läste ordet "stolt"... Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över? Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma. Men just det här med att vara stolt, varför
    Ja, vad har det med stoltheten att vara MAMMA?
    Jag är stolt över att vara MAMMA, jag är absolut inte stolt över att vara UNG mamma. Visst, jag skäms inte och jag ser inget fel med det. Men jag känner inget behov av att skryta om att jag är så hemskt ung, att jag är speciell för att jag fött barn som 17åring.
  • Schnooglewookiemush
    MammaTillNeoh skrev 2009-05-18 23:31:05 följande:
    Jag är stolt för att jag klarat allt så himla bra trots att jag inget jobb har/haft inte gått ur skolan och är ensamstående, jag tycker det är starkt av mig att klara det och jag tycker alla andra också är starka som gör det, så klart som fan man kan vara stolt fast man är ung!
    Självklart kan man vara stolt fast man är ung. Det är inte det diskussionen handlar om.

Jag börjar tro att vissa vill missuppfatta, av någon anledning...
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:38:51 följande:
    Men då kan du ju skriva en lista och vad man får och inte får vara stolt över du som vet. Tala om de för oss andra, snälla
    Varför så agressiv?
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:41:16 följande:
    Nej jag är inte aggresiv, aldrig. Vill bara bli lika allmänbildad som du *lite avundsjuk*
    Men gud... Sicken attityd. {#lang_emotions_sunny}
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:44:28 följande:
    Men suck. Är den någon som har sagt att "ja, jag är så stolt över att jag är ung och inte gammal mamma". Och tack för informationen, du pratar över dig själv. "vem har sagt vad man får inte inte får vara stolt över??" *Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!" Så för att svara på din första fråga, du tydligen
    Den här tråden handlar om dem som är stolta över att de är unga mammor, istället för att vara en "gammal" mamma!
    Vad är det du sitter och diskuterar?
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:56:41 följande:
    Jo det har den om man är stolt över att ha klarat av någonting som UNG som folk har talat om för en att det minsan inte går just för att man är UNG. aiit? Ne nu lämnar jag er. För någonting jag blir irriterad över är pantade människor.
    Vad tillför du till diskussionen när du kallar folk "pantade"?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.