Inlägg från: stigmannen01 |Visa alla inlägg
  • stigmannen01

Umgängesavtal

Hej
    har ni något tips på vad man gör om man inte ens får en chans att ha sina barn.
    Jag har dom senaste fyra månaderna jagat info från Soc, bup och skola om barnen och det ända jag får höra är att barnen mår dåligt och att dom mår bäst just nu att bo enbart hos mamma.
    Hon vägrar att ens svara i telefon och har sett till att barnens telefoner är avstängda om hon inte till och med har bytt SIM-kort så jag inte ens har deras telefon nummer längre.
    Soc och bup går helt på hennes linje så dom ger mig knappt info en gång, allra minst chansen att umgås med barnen.
    skickar man mail till soc så tar det veckor innan dom ens svarar och bokar man möte med dom så kan ni ge er den på att dom bokar av mötet samma dag det ska vara så får man börja om igen.
    det känns som hon och soc och bup kör en gemensam ända stor umgängessabotage.
    Snart ger man upp, har liksom inga mer halmstrån att rycka i.
    nån som vet något man kan göra, hämta barnen vid skola blir inte heller lätt pga att dom har över 50% frånvaro så jag vet ju aldrig när dom är där.
    Jag är vårdnadshavare jag med men i går torsdag fick jag tex ett brev från bup att en av döttrarna har vart inlagd på psyket sedan i måndags och jag får inte reda på det förrnskvällen före hon ska skrivas ut.
    Och jag vet inte ens vilket sjukhus hon vart på.
    Livet är definitivt ingen fest nu och det lär nog ta tid innan man får tillbaka nått som kan kallas liv igen. 

Svar på tråden Umgängesavtal