• Spe

Lära gå stol

Jag har en kille som föddes i v 32+4. Han är sedan länge ikapp med utveckligen osv. Idag är han 9 månader och ganska svår att underhålla. Han tycker inte om att krypa men håller man honom i händerna så nästan springer han fram.

När vi blev utskrivna från Neo så sa dom till oss att han inte ska använda hoppgunga för det var inte bra för ryggen och inte lära gå stol...MEN jag minns inte varför. Jag tror att hon sa att det bara lärde bebisen att använda benen och inte armarna eller nått sånt...som sagt minns inte. Vet någon något om detta???? Har ni fått någon info om detta??? Skulle vilja köpa lära gå stol men är osäker.

• Svar på tråden Lära gå stol
  • Spe

Tack för alla svar!
    Jag har inhandlat en begagnad lära-gå-stol på Blocket och det går hyfsat bra. Däremot har vi lovat oss själva att kortare stunder, enbart! Resten av dagen så håller jag honom i händerna och går och går och går...krypa vill vi ju inte och ryggen håller inte hela dagarna. Jag hoppas det ska gå vägen!

• Spe

Vi har sedan tidigare en lära-gå-vagn men han är inte tillräckligt stabil för det än. Så fort han blir det så åker stolen bort!

Svar på tråden Lära gå stol