Jag ska LVM-anmäla min kille!!
Mina föräldrar va alkoholister, o mamma blev omhändertagen när det blev så pass illa så hon va nära döden, det va så illa så hon drack t-sprit!.
Som ngn skriver, man ska vara fara för sig själv eller allmänheten!
Sen en sak, jag förstår att du ser din killes problem o vill att han ska bli bra etc.
Men har ni inte barn ihopa, så tycker jag istället att du ska ge han ultimatum, han får välja skiten eller dig.
Man kan ALDRIG tvinga en människa att sluta droga/missbruka.
Största steget är att erkänna för sig själv, o man kan aldrig påtvinga en människa detta. Det du kan göra är att vara ärlig o säg jag tycke du drogar/missbrukar för mkt & jag vill inte leva det livet! Välj mig elel skiten! Du måste vara hård!
Tyvärr, men nu måste jag oxå öppna mig, jag lever med en man som dricker och som är alkoholist, det är jättetufft att leva det livet. & väldigt lätt o sitta o skriva hur du ska göra. Helt sjukt e det. Vi har levt ihopa nästan 7 år nu o vi har ett barn ihopa, som dessvärre bor på familjehem av enannan anledning som inte alls har med sånna problem o göra. Jag älskar min man otroligt mkt, dom bra dagarna är underbara. Men agarna då han dricker hatar jag. Senast inatt drack han, en vardag, mkt vanligt här. Börja med starköl till maten o han sitter sen vid sin data o spelar musik o dricker o tar det lugnt. Glömmer bort att han blir full, så han inte kan köra till jobb dagen efter. När jag går upp o skriker på han blir det bara värre. Nej såklart e det jag som e störd i huvudet o sjuk. Självklart e inte han full, nej då. Han förnekar!! Så e det för mig ofta..