• Anonym (lilla jag)

Jag ska LVM-anmäla min kille!!

LVM- lag om vård av missbrukare
    ja..lever ju me en missbrukare..
    nu blir det bara värre och värre..
    jag pratar med folk, alla säger samma.. han måste få hjälp!
    i nyktert och rent tillstånd så säger han ju att han vill.. så viljan finns någonstans, men begäret är större..
    så nu har jag pratat med enbehandlingsassistent, han sa att jag måste ansöka om LVM för min kill så han hamnar på behandlingshem och får hjälp!
    så detta ska jag göra. skulle ringa tillbaka efter ett och prata med någon som var mer insatt i det hela.. har läst en del om det, och det går ju fort at få LVM på dig, och det känns verkligen som att han går under den katogorin som får det! vet ju inte hur svårt det är att få de, men han måste få hjälp!
    risken e att han inte får de, och då kommer vara å förbannad på mig!
    men chansen är att han får det, då kommer han väl va arg fört, mest för att han inte kan jobba (han har fast jobb, men jag hoppas att han kan få tillbaka det, eller att det löser sig sen, men hans missbruk e viktigare att få bort) och att han sen faktiskt tackar mig för det!
    känner mig väldigt hjälplös.. någon annan som har något att dela med sig av?? som kan ge tips o råd?

• Svar på tråden Jag ska LVM-anmäla min kille!!
  • Imox

Lycka till Tycker du gör helt rätt, visst kommer ni få det tufft men du vill bara väl!
    Vet att livet inte är så lätt alla gånger!
    Kram på dig!

• Anonym (lilla jag)

oh tack!!
    ja hoppas de..
    jag hoppas att dom sätter han under LVM nu bara.. annars så förlorar a han förgott.. men då vet ja iaf att ja försökte för hans skull!

• Imox
    Anonym (lilla jag) skrev 2009-05-12 08:45:58 följande:
    oh tack!!ja hoppas de.. jag hoppas att dom sätter han under LVM nu bara.. annars så förlorar a han förgott.. men då vet ja iaf att ja försökte för hans skull!
    du måste ha det i åtanke sen att det är för hans skull! Är Så fint att se att du hjälper till och bara inte går borde finnas fler människor som du!!!
  • Anonym (lilla jag)

men vart ja än läser här på familjeliv så verkar de va jätte svårt att få någon LVM placerad!
    tänk om de inte går.... de måste gå!!
    innan de e försent!
    jag vill inte ¨gå, jag e inte den som lämnar.. men ja kan heller inte leva så här!

• Imox
    Anonym (lilla jag) skrev 2009-05-12 08:51:23 följande:
    men vart ja än läser här på familjeliv så verkar de va jätte svårt att få någon LVM placerad!tänk om de inte går.... de måste gå!!innan de e försent!jag vill inte ¨gå, jag e inte den som lämnar.. men ja kan heller inte leva så här!
    Följer inte många sånna trådar då jag inte vill bli påmind om allt igentligen..
    hade det struligt förr, vet nte riktigt hur det funkar med lvm vi läsate om det i skolan. Men tjata på dom och ge inte upp så ska det gå!!
  • Anonym (lilla jag)

oh jag hoppas de... verkligen.. för hans skull!!
    han måste ju få hjälp.. innan det e helt försen o han slutar på en parkbänk i stan =(

• I have a kid

jag har varit lvm placerad i 2 veckor då var det på ett låst p13

jag fick lvm p.g.a av att jag hadde så mkt lobbar och hadde varit på toxen så många ggr.. Det är svårt att sätta et lvm på ngn

så länge han inte blir lobbad å hamnar hos soc väldigt mkt för dom kan ansöka om lvm

• Anonym (Nj)

Det är jätte svårt att få LVM efter två överdoser och ett återfall på permiss vart det LVM, jag ville ha det till min sambo, det var inte världens lättaste!

• Anonym (hmmm)

Anonym (lilla jag) skrev 2009-05-12 08:51:23 följande:

men vart ja än läser här på familjeliv så verkar de va jätte svårt att få någon LVM placerad!
    Det beror ju lite på hur man menar. Om soc väl bestämmer sig för att få till ett LVM så är det inga svårigheter, om man kollar till statistik så är det inte många ansökningar i Länsrätten som inte går igenom. Soc har ju oftast, om inte alltid oxå ett läkarintyg som styrker att det behövs vård oavsett samtycke. Det svåra är väl i så fall att få soc att gå den väg man tycker att de ska gå.
  • Anonym

Låter inte som om hans missbruk är tillräckligt allvarligt om han har ett heltidsjobb också?
    Många arbetsplatser har skyldighet att hjälpa honom med behandling om de anser att han har ett missbruk, vad säger hans chef?

Svar på tråden Jag ska LVM-anmäla min kille!!