Hej Camilla
Åh, det måste vara en skrämmande upplevelse! Som du säger, han verkar hamna i chock. Finns det ingen på hab som du kan prata/bolla med när det gäller allt kring Simon? För ert bästa? Självklart finns ju tråden här också men de kanske kan ta tag i Simon på ett annat sätt, så han får prata och berätta om allt som han upplever.
Alexander blir jätte rädd när han gör illa sig. Det blir ju så mycket större också, alla sår, jämfört med hans kamrater. När de skrapar upp sår så blir det ju inte sååå enormt stort och att skinnet lossnar o bara rullar ihop sig. Men han blir rädd bara av ett litet sår. Inte så som Simon men jätte rädd. Han tror att han kommer att dö. Kanske blir smärtan annorlunda hos dem också. Det kanske känns som att de brutit sönder hela kroppen??? Det vet man ju inte.
Barnen upplever det som jätte läskigt. Rädsla sätter sig som chock o det Simon upplever verkar vara svårt trauma. Lilla gubben. Ta upp det med hab, de kan ordna samtalstid med Simon och för dig också, det måste vara väldigt skrämmande för dig och se honom i det skicket! Jag skulle bli livrädd, även om de känslorna kommer långt efteråt, eftersom man har fullt upp med att ta hand om de små just i situationen... men det skulle hänga kvar o komma senare.
Hur ska man parera och orka med alla situationer?
Hur kan man förbereda sig? Man kan ju heller inte förbjuda dem att vara aktiva bara för att skydda dem. Simon verkade ha roligt ju. Synd att han skulle ramla så illa... Pratar han nåt om det med dig sen? Hur han upplever det eller kommer han inte ihåg?
Alexander ska till hab idag och träffa sjukgymnasten. Han ser fram emot det! Men sist blev han ju helt slut. Men, samma där. När de har så roligt, hur kan man begränsa det??
Faktiskt hade han på sig sina fotledsskydd hemma igår, hela eftermiddagen och kvällen. Han glömde nog bort att han hade dem på sig
Fortsätter träningen att han ska ha dem på sig. Han dissade dem direkt, det kändes ju ingen skillnad! Nåja, får se om han har på sig dem idag hos sj. gymn och hur fötterna känns efteråt...
Jag går hos både sjukgymnast o börjat hos kiropraktor för ryggen... det händer saker och jag ser fram emot att bli av med värken i ryggen! Det ser hoppfullt ut.