• BlommyNess12

Låter ni era barn sova hos mor- och farföräldrar? Får de egen tid tillsammans? :)

- Brukar ni låta era barn sova över hos mormor/morfar och farmor/farfar?
    Ja hos mormor och morfar. Farmor bor 40 mil söderut och har aldrig träffat sonen. Farfar är död.

- Brukar de få sova där i flera dagar eller bara övernattning en natt?
    Bara en natt åt gången, och det har hänt 1 gång hittills, men vi har en till natt planerad den 30, då vi ska på 30års kalas. Men han är ju bara sex månader än så länge, när han blir större så kommer han få sova över hurmycket han vill.

- Brukar de bara få vara där några timmar över dagen?
    Självklart. Oftast om jag vill göra något ärende själv, eller som på tisdag då ska jag till sjukhuset och då får han en heldag med mormor. De trivs jättebra ihop. Tyvärr är morfar på jobbet då.

Jag tycker sånt är viktigt, och jag är glad att mina föräldrar tycker det också.
    Här hjälps vi åt med alla barn, mormor och morfar har en sladdis dessutom som är 4 år, så ibland tar jag henne,hon sover över här, och ibland så gör vi tvärtom.

• BlommyNess12
    husletare skrev 2009-05-15 13:18:51 följande:
    Äldre har ju en erfarenhet om saker som föräldrar som är 25-40 inte kan ha. Min man pratar ofta om vad hans farmor lärt honom hur och hur han saknar henne. Hon förstod honom bättre än hans egen mor tyckte han. Något att tänka på kanske...
    Då är det ingen idé för min son att vara hos mormor och morfar alltså. Mormor fyller 40 i augusti och morfar är 38 i september.
Svar på tråden Låter ni era barn sova hos mor- och farföräldrar? Får de egen tid tillsammans? :)