• Fjädersten

Låter ni era barn sova hos mor- och farföräldrar? Får de egen tid tillsammans? :)

Min mamma har hjälpt mig jättemycket med min son. Vi jobbar skift båda två, och under hela hösten jobbade hon morgon och jag kväll, så hade vi sonen när vi inte jobbade. Så hon blev som en deltidsförälder. Nu är det inte alls lika ofta, då jag inte jobbar lika mycket och nu har träffat en kille som tar halva ansvaret. :) Hon och min son har världens mest underbara kontakt, och jag vet att den betyder mycket för båda. Sonens farmor bor i USA just nu och reser mycket, men hon försöker hälsa på så ofta som möjligt. Förra sommaren var sonen med sin mormor en hel vecka, då de reste och hälsade på hans morbror. Och nu i sommar så ska han vara både med farmor (och farfar) en vecka och med mormor en vecka.

• Fjädersten
    Anonym skrev 2009-05-14 01:48:49 följande:
    Mina barn är mina, vi är deras föräldrar, varför skulle det vara viktigt att lämna iväg dom för att sova över bara för att?Umgås med folk kan man ju göra när man besöker eller har besök..Tragiskt att folk skaffar barn och inbillar sej att det bästa för alla är att lämnas bort bara för att man själv vill vara ensam..så är det i många fall, dock inte allas..
    Jag tror inte att folk skaffar barn för att lämna bort dem. Inte jag i alla fall. Men ibland ter sig livet så att man inte klarar allt själv och behöver hjälp utifrån. Är det inte bra då att barnet har en trygghet hos dem som kan hjälpa till vid sådana tillfällen? Sen är det skönt för barnet att få "semester" från mamma och pappa, allting verkar handla om att föräldrarna så få vara barnfria, men barnen behöver få vara "föräldrafria" ibland också.
Svar på tråden Låter ni era barn sova hos mor- och farföräldrar? Får de egen tid tillsammans? :)