Inlägg från: challis777 |Visa alla inlägg
  • challis777

Hur stor är chansen att bli gravid på första kuren pergotime?

Jag undrar varför det är så? Annars har jag läst att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid, varför är det större chans med pergotime än "naturlig" ägglossning?
    Och varför säger läkarna, i Umeå i alla fall, att det inte är lönt att försöka med pergotime mer än 3, högst 4 gånger? De menar att om man inte blivit gravid då så är det bättre att försöka med något annat, tex ivf.

• challis777

Bionic, fick du försöka 7 gånger för din läkare?! Vad bra, jag måste höra med min om inte jag kan få försöka med pergotime hela sommaren, om det inte funkar nu.

• challis777

12 kurer! Efter varandra eller ska du ha uppehåll någon månad? Vad glad jag blir, hoppas jag också får så många chanser. Och jag tycker att det låter mer logiskt att det är 25% - 30% vid varje pergoäl än att 80% blir gravida på 1-3 pergokurer, även om det låter bra.

• challis777

Icka76, tråkigt att höra om ditt MA.
    Jag har också haft ett MA i v. 8. Detta efter ivf. Jag har Pco och har ingen äl på egen hand, har mens väldigt oregelbundet, mellan 2-6 ggr per år.

• challis777

Jag började med pergotime, 3 försök men blev inte gravid. Sen gjorde jag ett ivf, blev gravid men fick MA. Efter 5 ivf blev jag gravid igen och nu har jag en son! Jag vill gärna ge honom ett syskon och eftersom jag fått äl av pergotime förut så vill jag försöka det först. Det kostar ju inte så mycket och om jag ska köpa ett nytt "3 pack" ivf så kostar det 49 000kr och jag har inte de pengarn nu...
    Jag är evigt tacksam för min son, han kom till efter 8 års väntan så skulle jag inte bli gravid och få ett barn till så är det väl så. Men det är ju klart att jag hoppas!
    Jag har inte gjort någon presentation eftersom jag vill vara lite anonym. Ingen vet om att jag försöker igen. Förra gången berättade jag för alla och det blev väldigt jobbigt när alla frågade hur det går och kom med 1000 "goda" råd om hur jag skulle och inte skulle göra...
    Det vanligaste rådet, och det värsta var "sluta tänk på det så blir du gravid". Jo, eller hur? Och hur skulle det gå till? Genom hypnos eller :-/

Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid på första kuren pergotime?