• Moan83

Hur stor är chansen att bli gravid på första kuren pergotime?

Börjar med min pergotime kur den 21/5!
    Tänk om tiden kunde gå lite snabbare =)

Men hur stor chans är det att bli med barn på första kuren?

Fick tre kurer på en gång när jag tog ut på receptet!

• Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid på första kuren pergotime?
  • bollanmollan

vet inte tyvärr kan bara berätta att jag blev gravid andra kuren.

• Moan83

Sånt ger hopp och lycka =)

Grattis till dig!

• bollanmollan

håller tummarna för er!!!!

• ThisLife
    slapparen skrev 2009-05-06 22:34:02 följande:
    Jag blev också gravid på andra omgången...
    Det kändes bra att läsa Har precis ätit min 2:a pergokor. BIM den 16/5.

Lycka till Moan83!
  • Louise 77

Hej!
    Jag ska också börja med pergo på dag 5 när mensen nu kommer. Det ska bli spännade, hoppas verkligen att det ska fungera. Börjar med 50 mg, gör ni andra det också? Jag ska även tillbaks på dag 13 för att göra ul och då kolla hur stimulerad jag blivit (antar jag). Har PCO och fick nu veta att jag inte har någon ägglossning, de ÄL test jag provat har dock visat utslag alla gånger. Hur har det varit för er andra, varför har ni ätit pergo?

• Moan83

Jag ska också äta pergotime för att jag har pco!

Den 29:de ska jag också på återbesök för att se om mina ägg blivit stimulerade! *JAG VILL ATT DET SKA FUNGERA*

Orkar inte kolla just nu hur stor dos jag har på tabletten, men det är en tablett per dag, det antar jag är 50 mg =)

Ägglossningstesten kan visa positivt även fast man inte har ägglossning, testet känner av när du "bör" ha ägglossning och ger utslag då...

Om jag nu har fel i den frågan så får ni rätta mig =)

Lycka till ThisLife, hoppas tiden kan skynda sig lite till den 16/5!

• Fru Åkesson

Vad jag har läst och även enligt min läkare (på privat fertilitetsklinik) så plussar 80% inom 3 pergotime-kurer. Men det är ju underförutsättning att det inte finns ngt annat "fel" på dig lr din partner.

Själv lyckades jag plussa på första pergo-kuren efter 1,5 års försök =0)

Vårt mirakel beräknas titta ut 15 juli 2009
  • challis777

Jag undrar varför det är så? Annars har jag läst att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid, varför är det större chans med pergotime än "naturlig" ägglossning?
    Och varför säger läkarna, i Umeå i alla fall, att det inte är lönt att försöka med pergotime mer än 3, högst 4 gånger? De menar att om man inte blivit gravid då så är det bättre att försöka med något annat, tex ivf.

Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid på första kuren pergotime?