Karinlih skrev 2009-05-15 22:48:12 följande:
Malel!Håller absolut med, det viktigaste är att de mår bra! Hur hade din son det med vakentid och sovtid de först veckorna? Min son sover gärna en hel del även om vakentiden blir allt längre. (Alla bebisar är ju iof olika och sover olika mycket oavsett om de är födda i fulltid eller ej.) Och när fick du det första riktiga leendet? Det längtar jag så mycket efter, men min son har hittills bara lett mot färglada handukar och speldosor...
De veckorna då han egentligen inte skulle vara född så sov han mest hels tiden. Kikade väl upp på oss nån liten stund ibland. Sen trappades det succesivt upp till att nu vara vaken ca 1½ timme åt gången innan han sen slumrar igen. Nattetid har han äntligen börja sova 4 timmar i sträck. Annars har han ätit med 2 timmars mellanrum sen han kom till världen.
Han log mot saker eller om det nu var magen

när han var ca 5 veckor, och riktiga första svarsleendet mot oss var när han var ca 8 veckor. Såå underbart. Nu denna vecka (13veckor) så har han börjat snacka rejält och sen gapskratta åt sig själv. Har låtit lite innan oxå men inte så här mycket. Har också börjat med att öppna händerna och försöka gripa leksaker.
Så kul med alla nya saker de lär sig. Och mer lär det ju komma.