Karinlih skrev 2009-05-16 10:53:26 följande:
Hej och grattis! Hur gammal är Nova nu? Vi hade folk hemma hos oss ganska så omgående man bara några i taget och korta stunder. Från BB sa de att lite för tidigt födda bebbar är en aningens mer infektionskänsliga så vi var ganska noga med att ingens som hälsade på var krasslig och alla fick tvätta händerna :) vet inte om det var lite överbeskyddande men än så länge har vår son inte blivit fö
rkyld.Ni som har bebbar som blivit lite äldre, hur funkar magen för de små? Har då haft lite problem med magknip? Vår son har ganska mycket gaser och till och från en hel del knip, verkligen inte i klass med kolik men tillräckligt för att man ska tycka synd om honom!
Malel skrev 2009-05-16 10:14:36 följande:
Hej och grattis! Mor och farföräldrar (bara de som fick hälsa på på avdelningen) kom och hälsade på efter ca 5 dagar. Jag hade innan sagt ifrån att alla inte skulle springa till en direkt man fött, utan JAG hör av mig när JAG vill. Resten hälsade på hemma hos oss när vi kom hem efter 10 dagar. Nån varje dag så att det inte blev för mycket.
TACK

hon blir 3 veckor imorn
än så länge har hon bara träffat sin mormor o sin farfar..
tvätta händerna är vi RIKTIGT hårda med o så klart är man överbeskyddande.
Nova har haft lite små ont i magen men man får utesluta en del saker som kan få dom små att få ont.
min son hade kolik när han va liten de ända som funka där va 2 droppar citron ifrån en sån citron flaska man kan köpa på affären o sen 3 droppar vatten... då hörde man verkligen hur bubblorna i magen sprak o han slappna av...