LiBä007 skrev 2009-06-04 22:18:42 följande:
Hej !Hua va jobbigt mitt hjärta vart ett par dagar, är förkyld, sovit dåligt och stressad... Fixar inte alla måsten just nu, massa att göra på jobbet, sambon e bortrest o givetvis blir minstingen sjuk.. Räcker för att mitt hjärta ska flippa..Ska dessutom på bröllop i helgen o jag är inte nöjd med mina kläder...Försöker påminna migsjälv om att när hjärtat flippar borde jag lugna ned mig lit o ta hand om mig själv lite mer, men hur får man tid över till det ?Visst, efter kl 20 på kvällen när barnen somnat men vem orkar göra nått roligt då ?Har heller inte kunnat röra på mig nu när jag är förkyld och det får mig att må ännu kassare.Satt i soffan innan o barnen började bråka, hjärtat bara bubblade i bröstet på
mig.Gnäll, gnäll, gnäll....Måste fixa min tillvaro..Hur tar ni hand om er själva ? Har ni mycket tid för er själva o vad gör ni då ?Jag hamnar i en ond cirkel när mina extraslag ökar o får ångest o panik, vill bara fly..Har säkert frågat förut, men påverkar er andning extraslagen ?Ta hand om er...
Jag har inte barn själv men jobbar på skola/fritids och é de nån gång jag kan känna mitt hjärta slå en massa x-slag så e du just vid stress när barnen bråkar och man får reda i konflikter. Vi hade ett uppträde med barnen för någon vecka sen och då ficka jag samma obehag som jag har fått på nätterna.Då förstod jag ännu tydligare att jag FÅR x-slag av min inre stress och de som hjälper mig mest är att jobba förebyggande och jag går på Basal Kroppskännedon 1 timme i veckan på förmiddagen hos sjukgymnast och de har verkligen hjälpt mig med kropplsiga övningar som ska hjälpa i dessa jobbiga situationerna, googla de och läs får gärna fråga mer...
Ang andningen var de ett STORT roblem för mig innan men de har ja oxå fått hjlälp med på sk BK! De slutade trycka i bröstet , för när andningnen är just i bröstet och inte i magen slår hjärtat snabbare och de kommer ev mer x-slag ...
När du väl kännner lugn innom dig eller efter träning lägg dig ner och mag andad och håll in mage en stund får du väl ner andninggen en i de stressade situationerna kan magandningen hjälpa! Lycka till