Inlägg från: jlhm |Visa alla inlägg
  • jlhm

Hjälp - min treåring kräver svar...

Så här tycker jag skillnaden är:

Hjullstare - maskin med skopa som lastar löst material som t.ex. grus, sand, jord på lastbilar eller liknande anordningar. Allt från bobcat till extrema hjullastare som kan ta 30-50 kubikmeter last finns.

Grävmaskin - ett fordon med lerband (finns även med hjul) med en skopa som kan gräva i lösa och hårda material. Används oftast att gräva gropar, diken och dylikt i marken. Lastar direkt till lastbil eller till en hög på marken som sedan en hjullastare kan flytta.

Traktorgrävare - en traktor med skopa. Oftast kan denna skopa monteras av och på traktorn vid behov. Har oftast mindre kapacitet och lyfthöjd än en hjullastare

• jlhm
    Ulfino skrev 2009-04-30 22:48:40 följande:
    Vi är snart inne på tredje veckan med samma envisa bok som godnatt-saga... en bilderbok av fordon!!!
    Jag förmodar att du också snart kan namnen på alla fordonen precis som din son
  • jlhm

Här har du en video på världens största hjullastare:

Skulle vara bra att ha en nu när det är vår och man behöver fixa i trädgården
    En sak är säkert, grannen kan inte ha något som är värre.

• jlhm

Jag är säker på att din son kommer att bli glad över den nya leksaken

Ulfino skrev 2009-05-01 15:41:46 följande:
    @jlhm - okay, jag skall se om jag kan knöla in den på balkongen... men jag tvivlar på att grannarnas reaktion kommer att bero på avundsjuka...
    Jag är säker på att din son kommer att bli glad över den nya leksaken
Svar på tråden Hjälp - min treåring kräver svar...