• VR0NK

Phil & Ted syskonvagn del 14

straw2008 skrev 2009-06-04 15:27:54 följande:
    Tänkte bara säga att jag bor granne med odenplans barnvagnar o han som har affären är JÄTTE trevlig, vi kommer garanterat att köpa vår vagn där!
    Låter bra. Tyckte att det verkade seriöst för jag mailade innan då en sak på hemsidan inte stämde riktigt. Fick svar direkt och de var jättetrevliga i mailet.

Vilken mjuklift rekommenderar ni att man köper föresten? Sitter och kollar på begagnade mjukliftar och det finns ju några stycken. Trist om man köper en som inte passar alls.
  • VR0NK
    trolltriss skrev 2009-06-04 21:45:17 följande:
    varför köper du inte en pt lift?
    Det är svårt att hitta enbart P&T liften har jag sett. Nästan alla säljer ju sin tillsammans med en vagn. Dessutom var de ju så korta så det vore ju bättre om det fanns en som var lite större men som fick plats i alla fall.
  • VR0NK

Söta Nasse skrev 2009-06-05 07:14:21 följande:

Så jag rekommenderar alla att köpa sin vagn hos kopbarnvagn.sejag fick dessutom hem min vagn superfort.
    Ja de har ju väldigt bra pris på vagn just nu också. Tyvärr bara i svart.
  • VR0NK

Ja det var ett sjukt bra erbjudande. Det är ju typ billigare än vad falk säljer vagnarna för begagnade.

• VR0NK

Nu är den här min nya vagn. Nu är det bara någon form av mjuklift som fattas. Ångrar lite att jag snålade på den, hade varit skönt att ha allt klart. Tjejen verkar i alla fall gilla den så det ser lovande ut. Än så länge får hon plats bra i syskonsitsen fram också även om sufletten är nerfäld.

• VR0NK

Någon som vet om Baby Travels mjuklift (med suflett) passar i en Sport?

• VR0NK

Låter som att det är lite strul att få ihop den, var kanske tur att jag avbokade den jag först hade beställt och sedan köpte den på ett ställe där jag kunde hämta den direkt monterad och klar.
    Läste föresten att den har bil-ventiler? Där vi köpte den sa de tydligt att man inte fick försöka fylla på däcken med någonting annat än just en vanlig cykelpump.

• VR0NK

Nu har vi premiär åkt med vagnen. Första turen blev turen hem från BB. Fungerade perfekt. =)

• VR0NK
    Bess skrev 2009-06-18 22:22:33 följande:
    Söta Nasse skrev 2009-06-18 20:48:10 följande:
    Jag köpte oxå därifrån...igår Är helt urväntad nu på att få hem vagnen!! Sålde min Babytravel igår, så nu har vi ingen syskonvagn alls. Men det klarar vi oss utan nån dag. Är mera så nyfiken på min PT!! Vill fixa o dona på den! Och blir helt sjuk då jag ser allas fina sittdynor och annat fix. *hahaa*Nån mer som köpt på kopabarnvagn.se Hur länge fick ni vänta innan den kom?
    Jag köpte också min vagn därifrån. Passade på nu med Graffiti erbjudandet.
    Vi bor dock bara 5 mil från deras affär så jag åkte in och hämtade vagnen istället för att få den skickad. Riktigt trevliga var de som jobbade där, och de såg till att vagnen var helt monterad och klar tills vi kom, så vi är supernöjda.
  • VR0NK
    CiCiCi skrev 2009-06-22 15:39:40 följande:
    Undrar om bebisen trivs i P&T?! Den ser ju inte mamma inte sant?Berätta gärns om er erfarenhet!Samt sitter 1,5 åringen bra i syskonsitsen när bebisen ligger?!
    Vi har en dotter på dryga 1,5 år och hon sitter perfekt i syskonsitsen. Trodde inte att hon skulle gilla den eftersom hon måste sitta med sele, men hon tycker det är mycket roligare att åka där än i sin vanliga sulky.
    Gällande bebisen så tror jag också att de ser. Vi har i och för sig ingen lift i våran vagn utan har bäddat med en madrass från en vanlig vagn och sen bara kudde och täcke, men eftersom jag ser han jättebra skulle jag gissa att han ser lika bra tillbaka.

Sen vet jag inte hur mycket de måste se, tycker mest att de sover i vagnen när de är så små så att man har dem liggandes. =)
  • VR0NK
    Fatima89 skrev 2009-06-23 10:27:31 följande:
    hejsan igen, nu tänkte jag se om ni kunde komma med tips och ideér.jag funderar på hur man skall göra me "cocon" den bebisen ligger i när vagnen är i ligg-läge.skall man ha åkpåse där i? för jag har testat här hemma och jag har ingen så lite åkpåse, så jag hitta madrassen till vaggan som jag syt själv, och vaddat. den passa perfekt där i, och med ett fint täcke till, men räcker detta, det är ju ändå vinder, sedan kommer ju "bebisen" ha overall, och så har jag ex filtar. vad tror ni,,hur kan man göra , el vad finns det för altenatin att ha i coconen (hårdliften)
    Jag har också "bara" en madrass i. Den vi hade till första vagnen passade perfekt även i P&T så jag har ingen lift i alls.
    Bäddar med kudde och täcke, och tycker endå att det är trångt nog.
    Det är lite lurigare att få ut bebisen när man inte har något att hålla i dock skulle jag gissa, men vi brukar plocka bort syskonsitsen när bebis ska i och ur.
    Tycker att det fungerar perfekt och lillen är mer än nöjd.
  • VR0NK

Kanske missuppfattade ditt inlägg föresten, menar du vad du ska ha i liften till vintern?
    Ja den är ju svinliten så det finns inte mycket man får plats med.
    Jag tror att det är bättre att bara ha en varm åkpåse direkt i liggläget iså fall.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14