• VR0NK

Phil & Ted syskonvagn del 14

Hej, ni som har en P&T, går det att fälla ihop den med syskonsitsen på eller måste man alltid ta av den innan?

// Vronk

• VR0NK

Ja det får nog bli en P&T för mig också. Blir mer och mer kär i vagnen ju mer jag tänker på det. Alla omkring mig säger dock att det är så synd om den som får sitta bak.

Har dock kollat på länken till youtube som någon postande här för ett tag sedan och det jag funderar på är när syskonsitsen är fram, kommer inte barnet väldigt högt upp då? Ser nästan ut som att den kommer att slå huvudet i sufletten.
    Min tjej är 1,5 år, är hon för stor för att sitta där kanske?

Sen är ju frågan, ny eller begagnad? Tittade på blocket och de är ju ganska dyra oavsett, men köper man begagnad ingår ju nästan allt man vill ha till.
    Hittade dock ett erbjudande där syskonsits och den där cloudy sufletten ingår för 5795:- Känns ganska ok. Eller vad är rimligt att betala för vagnen?

// Vronk

• VR0NK

Hej, någon här som beställt från pramworld.co.uk?
    Har sett att det är en sight som rekommenderas och det blir ju mycket billigare.
    Tänkte om någon har koll på hur lång tid det brukar ta och hur mycket frakten brukar bli.

• VR0NK
    Kaxmaja skrev 2009-06-03 08:35:36 följande:
    Man får inte beställa från England. De säljer inte till Sverige.
    Är det så? Vad synd. Såg ju ut att bli mycket billigare. Ja då är det väl inte mycket att göra då antar jag. Bara att bita i det sura äpplet och beställa från Sverige.
  • VR0NK

Nu sitter jag här och ska beställa. Vad är ett måste att ta med? Ska man beställa med hela kittet med cocoon och regnskydd och väska? eller vad känner ni är det viktigaste?
    Hur mycket använder man tillbehören?

• VR0NK
    DanielaM skrev 2009-06-03 12:59:45 följande:
    nån bra sida på nätet man kan betsäklla en vagn ifrån??(från sverige)
    Håller på att kika runt lite själv och det beror lite på vad man vill ha med.
    Kidz shoppen har ett erbjudande med syskonsits, cocoon, regnskydd och fri frakt för 6680:-
    Odenplans barnvagnar har ett med syskonsits, cloudy solsuflett och fri frakt för 5795:-

Beror lite på vad man vill ha för färg också =)
  • VR0NK

Vad tycker ni om mjukliften till Sport?

UllaBella skrev 2009-06-03 18:27:51 följande:
    Mjukliften är ganska kort, så den vet jag inte om jag köpt annars. Har en kompis som knappt får plats med sin 3 mån i den och hon har inget stort barn direkt.
    Är den det till Sport också tro? hur känner ni som har en Sport med mjuklift, är den värd priset eller ska man skaffa en annan mjuklift? Eller går det kanske lika bra att bädda med någonting annat?
  • VR0NK
    Hannah74 skrev 2009-06-03 21:43:25 följande:
    Vår mjuklift till sporten börjar redan bli trång och tösen är bara 56 lång och 1 månad..Desutom, har någon varit med om att sporten låst sej i hopfällt läge? Det hände oss idag, vi kunde inte fälla upp den vilket vi kunnat göra jätteenkelt förut och så nu hittade vi till slut den grå "flärpen" man fick lyfta på. Men det kanske är så det ska vara och som vi haft det innan varit fel (att bara "slänga" upp den.)
    Oj, ja 56 cm är ju inte mycket alls. Hoppar nog över den iså fall eller köper den begagnad.

Ang den grå flärpen så tror jag att det ska vara så, jag har ju inte hunnit testa själv ännu, men på den demovideon jag såg på Youtube så fanns det en grå pryl man skulle lyfta/trycka på för att det skulle gå att fälla upp den.
  • VR0NK

Så då var vagnen beställd. Nu är det bara att hoppas att den lever upp till förväntningarna. =)

• VR0NK
    FridaLee skrev 2009-06-04 13:58:42 följande:
    Jag beställde från odenplansbarnvagnar.
    Beställde en Graffiti Sport med syskonsits och då ingick en Cloudy Solsuflett som uppenbaligen ska gå att sätta även på syskonsitsen.
    Köpte med ett regnskydd. Gav 6200:- för paketet.
    Vet inte om det är bra eller inte, men nu fick det bli så. =)
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14