Inlägg från: Gravid2008 |Visa alla inlägg
  • Gravid2008

Trivs inte...

Jag förstår precis vad du menar, det är inte min grej att vara hemma med ett spädbarn oavsett hur mycket jag älskar min dotter. Har ingen kompis som är föräldraledig.

Jag aktiverar mig ganska mycket genom att åka till stan och luncha med kompisar varje fall 3 gånger/veckan. går på barnvagnsbio, på stan, etc. sedan hittar jag på saker själv på kvällar och helger ibland, typ träffar en kompis utan barn.

Men att bara sitta hemma och mysa med bebisen är inte min grej.

Jag kommer vara hemma 6 månader nu och sedan är min man hemma 6 månader, Sedan jobbar vi båda 50 % ett halv år.

• Gravid2008

du kanske kan ha en andra ledighet när han är äldre? jag inblar mig att de är roligare när man kan göra mer saker tillsammans

• Gravid2008

Har din föräldragrupp inte startat än? Där kan du nog träffa många i din sits (min börjar nästa vecka) Barnvagnsbio är bra, det är massa ungar som skriker så du behöver inte oroa dig Jag ammar två gånger ganska tätt innan vi går, då brukar det funka. Har dock ammat i provrum och på cafe två gånger (akut, trodde aldrig jag skulle göra det). Letar nu efter en ponch/sjal att ha på mig och kunna amma under utan att någon ser.

• Gravid2008
    chokladkaffe skrev 2009-04-27 22:36:17 följande:
    Föräldragruppen startar i maj nån gång. Ska till bvc imorgon, tänkte fråga då när det är dags. Ska också försöka hitta nåt smart i klädväg som jag kan amma i offentligheten med. Amningslinnen är ju bra men kanske inte tillräckligt för mig i början. Känner mig rätt motiverad att ta tag i det här. Som sagt, trist att slösa bort sin mammaledighet med att sitta hemma...det går ju faktiskt att göra något åt sin situation så länge man inte förlamas i "det går inte" tänket.
    Helt rätt och bra tänkt!
    Jag har strulat med filt när jag har ammat, men det blir lite stressigt att inte tappa den och framför allt om hon får panik och skall rapa akut. Varje fall om man likt jag inte vill blotta sig.
Svar på tråden Trivs inte...