• Marcus fru

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Instämmer med Petra! Tack för igår, hade riktigt trevligt!!!

Men som sagt, vi saknade det Kakan. Är oroliga, vad hände? Tänker på dig!!!

Ha en underbar dag tjejer, känns inte som den är lika varm som gårdagen - i alla fall inte utomhus, här inne på kontoret i tegelhuset börjar luften o väggarna bli riktigt uppvärmda nu. Funderar starkt på att byta kontor, o sätta mig på ungdomspastorns plats, hans kontor ligger på skuggsidan hela tiden (det är orättvist!). Men jag kan ju inte flytta med den stora fastlåsta datorn, så jag får väl snällt sitta kvar här...

• Marcus fru

Hej tjejer!!!
    Thesecret: det kommer fler tillfällen att ses... Hoppas du kan då, vi vill ju lära känna dig oxå! Förstår att det känns skönt att det passerat 12 veckor! Jag bara väntar tills dess. Vi ska berätta för våra föräldrar o syskon nu på semestern - sen får de hålla tyst några veckor till.
    Tänkte som Petra redan gjort, när jag läste ditt inlägg, bra att hon skrev ner namnen. Hoppas det hjälper dig lite att hänga med.

Therese! Hoppas du är mindre off idag. Skickar en kram till dig!!!

Trevlig helg till er oxå!

Vill ni ha kaffe ikväll är ni välkomna till fristadstorget, jag står där några timmar fr kl 21 o delar ut lite kaffe, te, saft o bulle!

Kram på er

• Marcus fru

Moans: spännande! Den klänningen skulle jag vilja se, skönt att hitta ngt i alla fall!!! Du får väl lägga ut en bild så får vi avgöra om den är fin eller inte

Kaffe på stan är ngt kyrkorna i stan beslutat att bjuda på varje fredagskväll under hela sommaren, från maj till september, o igår kväll var det kyrkan jag går till som var ansvarig. Hjälp vad det regnade tur att vi hade både husvagn o partytält att gömma oss under, o många kom för att söka lite skydd från regnet en stund. O värma sig med en kopp kaffe. Alltid kul att få ge lite uppmuntran genom en fika o ett vänligt leende till alla som är ute o "ränner" på stan på fredagsnätterna...

• Marcus fru

Jo det är många som uppskattar en kopp varmt kaffe/te, och ett trevligt leende! O som ni säger, det är bra med vuxna på stan för att få det lite lugnare. Nattvandrarna är stamkunder hos oss i husvagnen .

Hoppas ni haft en god helg tjejer! Faktiskt riktigt skönt att det inte varit så varmt i helgen. Vi lyckades ändå med att åka ut med några vänner o segla utanför sundbyholm igår kväll. Min allra första segeltur, trevligt! O så bada från båten, det var faktiskt 22 grader i vattnet!

Kakan, var är du?? Orolig för dig!

Nu får jag önska er en god vecka istället!

• Marcus fru

Jobbar fortfarande, men bara imorn oxå, sen är det semester! Ska bli så skönt att ha fyra veckors ledigt. Ser fram emot att få vila, bada, träffa släkt och vänner! Längtar efter att få sova utan att väckas av en väckarklocka!

• Marcus fru

Idag är eg min sista arbetsdag innan sem. Men nu ligger jag här hemma o mår jätteilla, det var inte ens någon idé att försöka ta sig upp, ta på sig kläder o ta sig till tåget. Har laptopen i knät i sängen o har skrivit en massa mail hit o dit med instruktioner o saker jag ber dem att göra så här sista dagen, saker jag skulle ha gjort själv... Stackars dom, men stället går inte under för att jag inte är där så jag ligger här hemma med gott samvete - nästan...

Ganska skönt att ligga i sängen oxå, med regnet o stormen utanför o känner att jag har det nog rätt bra här som slipper gå ut!

Jeanette: Den där permanenta klockan är fortfarande några månader bort, nu är nu o jag har semester . Väckarklockan som kommer då får jag ta itu med då

• Marcus fru

Tack för tipsen tjejer, får väl ta mig till affären imorn o köpa ingefära o fänkålsfrön...

Armbanden har jag haft i snart tre veckor o de hjälpte de första två veckorna men inte denna...

Ska väl inte klaga, det är ju bra med illamående sägs det. O det orsakas ju av ngt helt jättebra, så jag försöker vara tacksam!

• Marcus fru

EnsammaMamma: missade ju att ge dig respons på tant röd igår. Det är alltid trist när tant röd kommer o man inte vill att den ska det. O visst är det konstigt när man inte känner något. Håller tummarna för att det ska gå bättre nästa gång!!!

Hoppas att ni tjejer som kämpar ändå ska få en skön sommar o kan fokusera på ngt annat oxå, det var vad vi hade ställt in oss på, o jag hoppas att ni kan göra det. Man behöver stunder av "ledighet" från denna kamp oxå, för att orka ta nya tag sedan!

• Marcus fru

Hej tjejer!

Kul att höra om era semesterplaner!!! (eller redan gjorda små resor.) Gotland har jag faktiskt aldrig varit på, så det är ett av våra resemål, men inte denna sommar. Vi åker till Bohuslän imorn, ska bli skönt o jag hoppas på bra väder. Kanske kan man oxå få lite småbarnsträning, kusinen fick en liten son tidigare i vår... O vi ska bo hos dem så där finns väl chanser att man får umgås med hennes små juveler (hon har två lite större tjejer oxå).

Igår var vi på sånt där första samtal på MVC, o i mitten av aug blir det inskrivning på riktigt... Jag är i v 9 (8+0) idag. Fortfarande overkligt o svårt att fatta att det är ngt där nere i magen. Men illamåendet, mattheten o tröttheten är väl tecken på att ngt är annorlunda än tidigare Däremot har mannen varit tvungen att jobba extra både igår o idag så jag har inte blivit uppassad med nyponsoppa o annat gott... Det får det väl bli ändring på nu när vi åker iväg

Teza, det är trist att inte få åka iväg, o säkert trist att läsa om alla våra semesterplaner när man själv är strandad här. Mannen o jag försöker göra mindre utflykter runt om i sörmland när vi inte kan komma iväg på längre turer. Packar kylväskan med mat o åker o besöker några slott eller naturområden. Det måste man ju kunna göra utan att arbetsförmedlingen skäller... Har ni saker ni gillar att göra för att få lite energi i vardagen?

• Marcus fru

Malin: När är det dags för dig? Vilken vecka är du i??

Jeanette, än så länge har jag inte avslöjat mig, men vi har ju inte varit här så många timmar ännu - inte ens ett dygn... Känner bara att jag inte har samma ork som jag brukar att busa med ungarna. Behöver sitta ner oftare o inte för häftiga rörelser. Igår kväll berättade vi för mina föräldrar, de blev jätteglada! O det är ju lite lättare att vara sig själv när de vet varför... Nästa vecka träffar vi Mannens föräldrar o syster så då ska vi berätta för dem Hoppas på lika glada miner där, o det tror jag vi får!

Sitter på en ö i havet o njuter av den härliga utsikten. Inte riktigt sugen på att gå ut då det blåser o har varit växlande regn o sol. Men för tillfället är himlen ganska blå så en promenad innan kvällsmaten på färska havskräftor kanske det blir.

Hoppas ni har det bra hemma i E-tuna!

• Marcus fru

Hej tjejer! Ni är flitiga på att skriva ibland!!!

Teza, det är ju helt ok att klaga här, det är ju vad vi är till för, o vi vet ju vad du går igenom med tankar o förhoppningar o allt sånt! Hoppas nu att du kan få en iVF i augusti som det var tänkt!

Ojoj, man blir ju orolig när man läser vad ni andra skriver om stödstrumpor o foglossningar osv... Just nu tycker jag det räcker gott o väl med illamående o mattheten som jag har... Fast illamående har faktiskt lugnat sig lite, som tur är.

Fick en stor kram av svägerskan o hennes man igår när vi berättade för dem att de skulle bli faster o farbror... Sen "firade" vi genom att äta krabba! (eller jag åt bara några klor, är inte så förtjust i krabba, men de andra testade för första gången o åt gladeligen.) Tänk vad bra man har det med släkt som är ute o fiskar o delar med sig av sin fångst. Här har det festats på kräftor, makrill o krabba o annat gott från havet den sista veckan. Tyvärr har det inte blivit mkt till bad, men det gör inte så mkt, vi är nöjda ändå med att uppleva det vackra bohuslän!

• Marcus fru

BTW, jag tycker oxå det verkar som ett bra förslag med E-tuna brudarna ... tråd 4...

Vi stängs väl ner efter den 24 juli gissar jag...

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3