• Marcus fru

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Jag kan oxå på söndag, men om vi inte är så många som kan får vi väl försöka hitta en annan dag. Anna, kom gärna med lite datumförslag!!!

Kakan: stod du på torget igår o sålde kravmärkta plantor från en traktorkärra? Såg ngn stå där o mindes vad du sagt, men jag vågade inte gå fram o heja, hade en annan kompis med mig så det kändes inte riktigt rätt just då. Måste kanske bli mer modig... Gick runt en stund på torget, tittade på kossorna, traktorerna, bina, o lammen o lyssnade lite på kören från Näshulta som sjöng...

• Marcus fru

Kakan: Jag gick förbi ganska nära o sneglade på växterna, ngn gång mellan 18.30 o 19.00 tror jag. Svart regnjacka, o tillsammans med en kort rödblond tjej... Stannade inte o pratade som sagt - för feg, men nu vet jag vem jag ska spana efter om vi ses framöver ...

Verkar vara färre o färre som kan på söndag så det är väl bara att hitta en vardagskväll , ses måste vi ju försöka med i alla fall...

• Marcus fru

Teza: kämpa på! Tänker på dig!

• Marcus fru

Kakan så spännande! Hoppas att det kommer gå bra för er till hösten. Det där med ÄL verkar vara struligt för fler...

Festligheter är alltid trevligt o man ska ta chansen att fira för att förgylla vardagen lite!

Ha det!

• Marcus fru

Tänk - idag regnar det inte... i alla fall inte än...

Jag kan väl de flesta vardagkvällar (inte torsdagar). Så vi får väl försöka hitta ett datum!
    Petras förslag på den 30 juni passar mig bra! Är det fler som nappar på den kvällen??

Går här mer värkande bröst o bara väntar på att mensen ska komma... Men vill inte att den ska komma just nu, för jag hade visst glömt allt vad bindor heter hemma, handväskan var tom... bara hoppas att mensen dröjer tills i eftermiddag eller en annan dag, eller helst inte alls kommer...

• Marcus fru

Petra, då ska vi komma ihåg att gratta dig den 30/6!!!

Gällande var vi ska äta hittade jag följande på Café Sylvias hemsida:
    "Wistrand/Rytzler Quartet @ Café Sylvia, Kl. 20:00 - Tisdag 30 Juni. På allmän begäran fortsätter jazzkonserterna på Café Sylvia med Wistrand/Rytzler Quartet även under sommaren. Repertoaren består även fortsättningsvis av låtar av John Coltrane, Miles Davis, Thelonious Monk m.fl. kompletterade av en och annan egen låt. WRQ utgörs av Stefan Wistrand - saxofoner, Johannes Rytzler - piano, Oscar Olsson - bas och Carl Johansson - trummor."

Så där kanske inte blir så lugnt heller, svårt att prata om det är massa livemusik, även om jag personligen gillar jazz...

Åbryggan som sagt trevligt om det är fint väder!!!

Ha en skön kväll tjejer!

• Marcus fru

KAkan: ja att se solen var verkligen förvirrande, nu fick jag ju dra ner persiennerna igen för att skydda de stackars blommorna i fönstret...

Thesecret: kämpa vidare du oxå med illamående o allt, njut av semester o sköna lata dagar!

Anna: skoj att du oxå kan den 30/6. Då är det bara några till vi saknar som inte sagt om de kan komma med.
    Thesecret, hoppas du förstår att oxå du gärna får vara med o äta middag... (trots att du inte var med senast.)

• Marcus fru

Har oxå inboxat men inte fått svar... Hoppas allt är bra med henne!!!

• Marcus fru

hej tjejer!

Har haft en bra midsommar. Varit ute på landet utanför örebro (torp) o träffat massa folk o gått på kristna möten. Alltid midsommarkonferens där o det kommer flera tusen människor dit som campar eller bara åker över dagen.
    Har gått hela veckan o bara väntat på mensen men den kommer inte. Tankarna växlar mellan hopp o misstro. Eftersom kroppen inte har betett sig vettigt under hela våren så kan jag inte vara säker på varför mensen är sen o jag har inte velat testa mig ännu.

Ha en skön vecka, sägs att den ska bli varmare o mindre regning!

Vi ses nästa tisdag!

• Marcus fru

Glömde skriva det förut ju, tråkigt thesecret att du inte kan följa med, men som Petra skriver, det kommer fler tillfällen!!!

Petra: konferensen ordnas av det samfund som kallas Evangelsika frikyrkan, men folk kommer från alla olika kyrkor, så även de som talar, har lyssnat på både en präst från Svenska Kyrkan o en pastor som arbetar i en Pingstkyrka o så en massa däremellan.

Förresten ang det du skrev Petra, så kanske vi ska ha is i magen o vänta med att beställa bord, det går säkert på måndag att boka. Tisdagar brukar ju inte vara den mest populära dagen för folk att gå ut o äta...

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3