• Marcus fru

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Hej igen tjejer! Oj vad ni har skrivit sen igår!!! Massa långa inlägg.

Väntar med spänning tillsammans med dig Teza o håller tummarna för att det ska gå bra!

Försökte ringa Katarina igår, men då hade hon semester, så jag får ringa nästa vecka igen för att kolla när de stänger för sommaren, borde väl hinna en gång innan de stänger, om ÄL nu behagar komma på en vardag...

Satt idag o funderade på om jag skulle berättar för några av mina arbetskamrater, men kände att det skulle bli för känsligt just nu - får vänta tills det gått några dagar efter mens då känslorna går att styra lite bättre igen. Samtidigt vore det skönt om några av dem visste så att de förstod varför jag ibland är lessen o ibland måste åka på läkarbesök. Framförallt två av mina arbetskamrater känns som så goa människor, nästan som extraföräldrar, som bryr sig om och lyssnar så det skulle nästan kännas bra att de visste. Får samla mod till mig.

7 juni funkar för mig! Fast vi är nog inte själva ute o äter då, Eskilstuna har väl en massa jippon hela den helgen med anledning av 350-års jubileet!

• Marcus fru

Teza: så tråkigt att höra att du inte plussade. Ge inte upp! Har tänkt på dig mkt i helgen o i fredags men har inte kommit åt datorn för att kolla hur det gått för dig.
    Som du själv skriver - nya tag i höst, men visst är det tråkigt när det inte blir som man hoppas... Stor kram till dig!

• Marcus fru

Helgen den 13-14 juni passar mig bättre än den 7 juni, fast jag kan båda gångerna.

kakan: du verkar ha varit aktiv på ledigheten, men gjort sånna där sköna saker ute i naturen.
    Nu i eftermiddag har jag varit o köpt lite plantor till balkongen o börjat sätta ner dem i krukor. Blir riktigt mysigt!

• Marcus fru

Vad är det för fel på mig??? Förra månaden så kom ÄL på dag 24 ca, o denna månad på dag 13, så inte blir det ngn insem denna månad heller för jag fick ÄL igår... grrrrrrrrr. Känns som om jag ger upp alltihop, bara går o lägger mig o drar täcket över mig. Min mens har inte på de senaste åtta åren varit så oregelbundet knasig som den varit under våren, suck...
    Så det blir ingen insem innan sommaren för de stänger för semester v 25 o öppnar igen v 34 eller vad hon sa. Känns ibland som om det inte är meningen att vi ska få något barn.

Sorry detta klagande men idag är jag deppig...

• Marcus fru

Jag ska försöka ringa till Katarina ngn dag denna veckan o höra vad hon tycker o tänker. Men oavsett så blir det ju inget före sommaren.

Eftermiddagen har jag fått timmarna att gå utan att tänka så mkt på det genom att pyssla på balkongen o dammsuga lägenheten, så nu är det rent o fint o blommorna på balkongen har äntligen hamnat i sina blomlådor...

• Marcus fru

Hej igen!

Efter att ha suttit o tittat på gamla inlägg har jag fått fram följande gällande en träff:

7 juni
    Teza (skrev ngnstans att hon kan när som)
    Petra

14 juni
    Teza
    Moans
    Bisquit (kanske)
    Petra (ev)
    Marcus fru

EnsammaMamma vet inte hur det ser ut än
    SommarBlommor har svårt den 14:e.

Fyll i era egna namn så ser vi hur det ser ut - några har jag inte hittat något om.
    Skulle det passa bättre med lördag den 13 juni - om vi har svårt att få till en söndag?

• Marcus fru

Teza, har för mig att du var den som organiserade det hela förra gången, så jag tänkte att det var ngn annans tur, o jag hade inget bättre för mig då mannen var iväg o tränade o jag hade långtråkigt hemma. Diska eller sitta vid datorn - det var bara att välja...

Pratade med Katarina idag. Ska återkomma i augusti när de öppnar igen, så får vi väl prata igenom det hela då. Får prata med mannen i sommar o se vad han tänker. Har ju kommit till fertilitetsmottagningen genom remiss från Kvinnohälsan, så det är väl doktorn där som jag eg borde prata med om hur jag ska göra framöver med IVF och sånt. Men henne har jag bara träffat en gång, så det känns mer naturligt att vara kvar på fertilitetsmottagningen, får väl ta den diskussionen med Katarina oxå i aug.

Man kan ju alltid hoppas på att det lyckas på naturlig väg i sommar - men ibland känns det som jag gett upp hoppet...

• Marcus fru

Bisquit: de stänger fertilitetsmott midsommarveckan... Men jag hinner inte få en ÄL till innan dess, för jag fick ju ÄL i söndags... Så några veckor till har de öppet.

• Marcus fru

Hej tjejer!
    Varför är man uppe o ute till nästan kl 3 två nätter i rad??? Det straffar sig idag kan jag säga. Går som i en dimma.
    Har i alla fall gått på stan en stund idag o tittat lite på de olika aktiviteterna.
    Igår kväll satt jag i en husvagn utanför Harrys o lyssnade på Timbuktu o bjöd förbipasserande på kaffe hela natten. Det var kallt...

Blev visst ingen träff idag.
    Kan vi inte försöka ses på söndag den 14 o så får vi ta en vardagkväll oxå senare i sommar. Verkar ju vara några som kan på söndag i alla fall. Om det blir picknick i en park eller att sitta på en restaurang får väl nästan avgöras av vädret.

Ha en god vecka!

• Marcus fru

Välkommen hem Anna!!!

EnsammaMamma: Ja visst kan man bli trött på sitt jobb ibland. Har sett de där guldfärgade bussarna, o blev förvånad inte det jag väntade mig att se en buss i E-tuna med den färgen... Vet inte om den var så snygg, men är det jubileum så är det...

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3