• EnsammaMamma

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Teza: jag känner igen mig i det där, man känner sig oftast ganska positivt laddad ändå för man tror ju ändå att "nån gång är det min tur" men så ibland så blir man så otrolitg less på denna eviga väntan att men vet om inte man ska kräkas eller gråta eller kanske båda delarna!
    Nästa månad börjar jag iaf med all hälsokost jag köpt, denna månad hann jag inte, det är nästan så man hoppas mensen kommer snart så man kan få börja men tänk om den inte skulle komma då har jag ju kastat ut ca 600 kr på något helt onödigt men nu ska vi väl inte låta tankarna dra iväg så mycket för sannolikheten för det känns ju ganska liten så här efter snart 2 år. Tiden får utvisa vad som kommer ske.... 
    Det är lustigt det där med tid men han allderless för lite av den oftast men så just när det gäller som för mig, teza och marcus fru så finns det på tok för mycket tid och den går allderless för långsamt.

Petra: jaa jag har köpt antibakteriell handtvätt nu som jag har i väskan på jobbet och jag tvättar händerna som en toka vid varje möjlighet, nu får det vara nog med sjuka för mig tycker jag!

Jag får se om jag är ledig den 7, jag vet det den 5 men jag tvivlar starkt på det. Är den 7 bestämmt nu eller? det är ju bara en vecka kvar knappt.

• EnsammaMamma

13 kan inte jag då ska vi på dop och sen fira lillan 3 år. andra dagar är ju som skrivet beroende på.... luddigt blev det här!

• EnsammaMamma

Jag jobbar hela helgen så jag hinner inte med något fika då.
    Jag körde guldbussen igår och fick en väldig massa kommentarer, en del roliga faktiskt. En tjej fråga om kungen skulle åka i bussen och en kille på ca 9-10 år frågade varför vi målat bussen BRUN??????? jaa några skratt blev det alltid.

Marcus fru: jag hade missat ditt inlägg förrut tror jag. Vi har snart försökt i 2 år och för oss känns det inte heller som om det är mening att vi ska ha några gemensamma. Jag försöker resonera så att allt har sin tid och hur mycket jag än försöker fundera över det eller oroa mig så kan jag inte ändra på det.
    Jag har också alltid haft regelbunden mens men när lillan var 11 mån började den krångla och har inte varit som den ska efter det, fick veta sen att det berodde på PCOS.

Just som min mens började krångla så gjorde den även det för min syster, hon var då i kenya och praktiserade på förlossningen där. Hon trodde hon åkt på något allvarligt och sökte läkare när hon kom hem. Det visade sig att hon hade cancer i livmodern. När det var dags att operera så hade hon är misstag blivit gravid, läkarna avrådde henne att behålla det eftersom cancern spridit sig i rask takt och risken var att hennes två tidigare barn skulle bli mammalös inom en snar framtid. Hon tvingades därför till en abort, under aborten fick läkarna se att cancern inte satt så illa som de trott så de behövde inte ta bort hela sen när hon skulle operera bort den. min syster avskydde att behöva göra en abort och mådde jätte dåligt över det, men tack vare detta lilla liv så räddades hennes chans att få fler barn framöver.
    Med denna historia vill jag säga att allt har en mening, jag tror inte man kan göra så mycket åt det själv utan blir det så blir det. Jag hoppas iaf snart att jag, stina och theres får vårt efterlängtade plus snart och även min syster.

• EnsammaMamma

thesecret: grattis till graviditeten, du har rätt i det med nervositeten. Jag har en dotter som fyller 3 på mån sedan tidigare men jag och min man har inga gemensamma barn. Jag kommer jobba hela helgen, har räknat ut att jag nog kommer få ihop runt 50 jobbade tim denna vecka men som tur är så tar jag igen det nästa vecka då jag är ledig mån och ons
    Det skulle var jätte kul att få se kungen men men då sitter jag på linje 13 så det blir det väl inget av.

Jag börjar undra om jag är skenis igen? jag skulle haft ÄL i fre men jag märkte inget av den men så i ons började jag få molvärk i magen och tänkte att det är ÄL så vi körde på då också men det vill inte gå över och mina tuttar är enormt ömma och svullen?
    Det är för mycket symptom för att vara ÄL och för tidiga för att vara graviditet anser jag så vad är det då som händer? det är säkert ÄL ändå men kan det inte sluta molna snart då? Nåja mensen får utvisa vad det är, kommer den om 2 veckor så var det ju ÄL annars vette f-n! men om den kommer om 2 veckor skulle det betyda att jag har en cykel på ca 5 veckor och det är inte vad jag vill ha! skit oxå! det går åt fel håll!

• EnsammaMamma

ok sön låter bra tycker jag men jag gissar att jag jobbar då =/
    Jag  fick ihop 52 tim denna vecka, snart tror jag jag spyr på dessa bussar, nu skajag vara ledig mån, ons och lör iaf så då hinner jag väl vila upp mig.
    Jag är nyss hemkommen från jobbet och har massor att göra i morgon, städa, möte på dagis, baka tårta osv..... var in på cubus och köpte en klänning idag som Li tittat ut, en rosa med gröna blommor brodderat och ett grönt band i midjan, jätte söt så den ligger i maskinen nu och ska sedan strykas så den är klar att använda i morgon för henne
    Hoppas ni alla har haft kul i helgen....

• EnsammaMamma

Jag misstänker att jag jobbar men annars följer jag gärna med. Jag har tagit sem från 1/7 till 7/7 så jag gissar att jag jobbar en del innan där men kanske slutar jag så pass att jag hinner med en fika. Den 1:a där åker vi till norge till min systers bröllop, ååhhhh det är så spännande och jag har bara en klänning än och bröllopet är i 3 dagar, jag måste skynda mig på och hitta något mer.
    För övrigt går allt väldigt segt, sitter och väntar på ÄL, äter nu hälsokostpreparaten och mår jätte bra på dem, hoppas bara att de kan hjälpa till lite på traven. Hur går det för er andra? inga plus i sikte?
    Nästa vecka ska vi kolla på hus det känns jätte kul, vill verkligen ha något eget nu. Kram på er.

• EnsammaMamma

Hoo stina vad nervös jag blir, tycker absolut du bör testa snarast!!!!

Själv är det dags att prova ÄL stickor igen, börjar på ons. Vi ska även titta på två hus i veckan och det ska bli såå kul.

Ser ut att vara en 50/50 chans att jag följer med er på tis, hoppas hoppas iaf.

• EnsammaMamma

MEN STINA GRATTIS!!!!!!!!!  Åh vad kul för er, äntligen. Ser du jag sa ju att det kommer när det är dags. Hoppas allt går jätte bra nu och vi får se fram emot att se din lilla kula i höst. Stor grattis kram

• EnsammaMamma

Teza: nä alltså jag sa att jag väntat en timma och var tvungen att gå och då visade det ju sig att de skrivit fel namn på listan så de skulle ha ropat upp mig tidigare så då hjälpte hon mig där vid första stället istället så var det klart, jag kom bara 1 min för sent till parkeringen och ingen böter som tur var. Nej ibland känns det bara som de finns där bara för att krångla till det. hoppas du får dina pengar snart.

Idag har jag känningar i magen, kanske en ÄL på gång eller vad tror ni?

Dags att hämta lillan på dagis nu.

• EnsammaMamma

Petra: jaa det är något som går, hört flera som har problem med magen just nu, flera på dagis är hemma också. Tack för tummen, akta så du inte får blodstopp i den. Jag ger dig tillåtelse att släppa lite på den{#lang_emotions_wink}

Japp det var en ÄL, fick utslag på testen i förrgår och j-vligt ont i magen igår men det lustiga är att jag eg inte ska ha den förrän i helgen, kanske min cykel har speedat på med hjälp av rosenroten, kan ju alltid hoppas. Så nu är det bara att sitta dessa två veckor och vänta för att se vad resultatet blir *suck* ännu mer väntan..... som tur är går en vecka åt att resa till norge och vara på fest i 3 dagar, åh vad jag är nervös, nästan gråtfärdig min syster ska ju gifta sig{#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3