• sommarblommor

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Hej på er allihopa!

Jag är kvar. Läser era inlägg nästan varje dag.

Jobbigt för alla er med allergi. Min son på 8 år har jätte jobbig allergi. Särskilt i ögonen.

Här börjar det hända saker nu. Går snart in i vecka 25 och magen börjar synas rejält. Men har bara gått upp ca 3 kg och det beror nog på allt godis. Ska till MVC på fredag och lyssna på hjärtljudet. Det blir spännande.

Härligt Teza att ni äntligen kommit iväg nu. Nu är det snart bara en lång väntan.

Petra och Moans vad är ni i för vecka nu? Börjar det synas nåt?

Ha det så gott!

• sommarblommor

Halloj!

Kanske vi skulle kunna ta en fika på cafè Silvia en fin söndag eftermiddag.

Petra: Jag mår oförskämt bra. Lite känningar i rygg och svank på eftermiddagarna.
    Jag har nu sökt HP från och med den 6/7 och kommer innan det att ta lite semester. Då mitt jobb är väldigt ansträngande fysiskt .
    Men får väl se om FK är av samma uppfattning!

DEn 18 Maj har vi anmält oss för info på FK om Föräldrapenning och alla nya regler. Glöm inte det Petra och Moans. Man bokar bara datum vi nätet.

• sommarblommor

Cafè sylvia ligger på söder inte långt ifrån Tingsgården.
    Lite längre ner på köpmangatan.

• sommarblommor

Hej på er!

Teza: förstår att du bara går och väntar nu. Håll ut snart har 2 dagar gått.
    Jag kan trösta dig med att jag hade inga som helst känningar innan jag gjorde testet.
    Har fortfarande inte några känningar i brösten och dom har inte ens växt nåt, då är ja ändå snart i v 27. Har samma behå ännu.

Anna Petra: Vilka lyckans ostar som får åka på semester.
    Hur mår du Petra efter allt ditt illamående?

Tjejer: ska vi inte ta och boka ett datum för våran träff?
    Veckorna går och snart är det semestertider.

thesecret:välkommen till tråden och hoppas du följer med på våran träff!

Kram!

• sommarblommor

Hej!

thesecret: jag har varit mycket förskonad från graviditets symtom.
    Har ett otroligt mat och godis sug hela tiden. Det är faktiskt jobbigt för jag är aldrig nöjd. Tröttheten har varierat fram och tillbaka hela tiden. Kanske inte så jätte sovtrött men väldigt matt.
    Vilken vecka är du i nu?

Moans: Vad jobbigt med urinvägsinfektion, man har ju jobbigt med kisseriet ändå när man är gravid. Tur att du fick hjälp till slut.

Petra: ha en bra resa!

Ensammamamma: Fantastiskt med 6.5 kilo. Kämpa på!

Teza: Håller på dig!

Marcus fru: kämpa på!

14 juni firar vi 1-årig bröllopsdag men det går nog att lösa ändå.

kram!

• sommarblommor

Tråkigt Teza!
    Nya tag till hösen.

Jag har nog lite svårt att följa med den 14 juni då vi firar vår första bröllopsdag.

Nu har jag förhoppningsvis bara 3 veckor kvar att arbeta.
    Börjar bli trött i ryggen på dagarna. Sover dåligt på nätterna pga all aktivitet.
    Känner att det börjar bli dags att sätta sig in i förlossningens alla skeden. Börjar bli lite pirrig.

Kram!

• sommarblommor

Hej på er!

Jag kan inte alls den 14 juni. Den 13 juni kan jag på dan.

Annars får jag bli med nästa gång.

Kram!

• sommarblommor

Hej på er!

Länge sen sist!
    Jag hoppas kunna följa med den 30 juni. Måste prata med min man så att han kan vara hemma med min son. Brukar inte vara några problem förutom att det är en tisdag och då är det väl speedway förstås. Men det ordnar sig.

Kul att träffa alla igen, gamla och nya i gänget!

• sommarblommor

Marcus fru: Jag håller också alla mina tummar för dig!

Tyvärr kan jag inte följa med nästa vecka då jag inte har nån barnvakt och gubben ska förstås på speedway. Suck.
    Hoppas på nästa gång.

• sommarblommor

Marcus fru: Grattis grattis!

Oh, så härligt. Njut nu av varje dag.
    Tiden går så fort när man väl är inne i det.
    Själv har jag bara 8 veckor kvar och det känns som att jag nyss gjorde mitt test.
    Nervositeten börjar smyga sig på!

Kram kram!

• sommarblommor

Hej på er!

Har varit en vecka i Karlskrona hos min bror och svägerska och lilla Love 7 månader. Har fått lite träning den här veckan på blöjbyten och nappflaskematning.

Jag mår ganska bra förutom alla jobbiga sammandragningar. Och idag var första dan mina fötter och vader svullnat. Då efter en 7 timmar lång bilresa.

Teza: Verkligen tråkigt att inte kunna göra nåt på sommararen pga att man är arbetslös. Har hört från vänner att att man verkligen måste vara aktiv på arbetsförmedlingen hela tiden. Som Petra sa , så behöver ju alla ladda sin batterier.

Marcus fru: Vilken vecka är du i nu?

• sommarblommor

Moans: Härligt att du snart har din semester. Har han kommit hem ännu?

Vi skulle ju ha varit på Böda Sand på Öland den här veckan men ställde ju in det pga att det är så långt till Kalmar i fall det skulle börja hända nåt.
    Dom som är där nu har visst kanon väder. 25 grader och sol.
    Ja, ja vi har ju alla fall vackert väder nu ikväll!

• sommarblommor

Marcus fru: Jag är i v 35 nu. Och nu börjar det kännas i både rygg och riktigt svullna fötter. Men jag ska inte klaga, det har gått ganska smärtfritt än så länge. 41 dagar kvar!

Spännande med inskrivning i aug. Trist bara att må så illa hela tiden.

• sommarblommor

Skönt Petra med sista veckan nu. Foglossningen är den som tidigare eller blir det värre och värre.

Mina fötter har varit hemska nu den sista veckan. Köpte stödstrumpor igår. Jätte skönt faktiskt.
    Gick in till barnmorskan idag och tog ett blodtryck. Allt var bra. Går man ut på nätet och läser så har man ju fått havandeskapsförgiftning för länge sen.

Idag har ja varit och letat amnings bh och det var inte så bara det. Inget kändes bra.

Idag kommer svärmor med mat till oss. Skönt!

• sommarblommor

En kvällsfika vore väl jättetrevligt.

Namn är verkligen svårt. Speciellt killnamn tycker vi. Tjejnamn är vi helt överrens om killnamn tror jag att vi börjar enas om, men det tog tid.

Har nu börjat packa väskan lite grann. Man vet ju aldrig , eller så går man över tiden med 14 dagar.

Förslag på en fika nästa vecka kanske. Jag vilken dag som helst.

• sommarblommor

Vad säger ni om Tisdag?

Var går vi i sånt fall?

• sommarblommor

Tisdag eftermiddag passar mig jätte bra.

Jag hittar till Tingsgården!!!!!!!!!!

• sommarblommor

Bestäm ni tjejer.
    Jag kan vilken dag som helst.
    Annars skjuter vi på det nån vecka eller två. Roligast om så många som möjligt kan följa med samtidigt.

Idag blir det släkt middag på Plevnagården i Malmköping sen blir det väl en sväng på marknaden och köpa lite godis.

Skönt för dig Petra att få lite ledigt nu. Det är du väl värd!

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3