Hej tjejer och tack för välkomnandet!
Jag har stora problem med allergi nu, björk. Det sätter sig på andningen så har åkt in och ut akut, VC och citykvällsakut. Har inte velat använda bricanyl eller pulmicort för alla läkare säger olika, men nu har jag använt det i ca 1 vecka för det är ju så att mår mamma bra så mår även barnet bra.
Ja de var inte roligt med bilolyckan, tanke på att det var på väg till ÄP i Uppsala. Nu efterhand tror jag att det var inte meningen att vi skulle komma fram. Min man klarade sig bra, själv åkte jag på en massa: Muskelbristningar, bryten revben, vätska i lungrona, blåmärken m.m. Dock min räddning har varit IVF, utan det hade jag inte återhämtat mig så bra som jag gjort. De har motiverat mig att bli bra för våran kommande barns skull!
Teza73: Jag väntade till exakta testdagen med testa oss. Jag hade haft lite känningar av brösten och molvärk i magen, precis som jag har vid mens. Så jag väntade mig inte att jag skulle plussa. Vecka 5 och 6 kännde jag absolut ingenting och det är tydligen lika vanligt att kvinnor känner inget som de känner massa illamående, ont i brösten m.m. Då visste jag ändå att jag hade plussat så då ororade jag mig istället för missfall..
Så ge inte upp bara för att du har inga känningar. Min kompis var gravid fram till v.9 innan hon förstod att hon skulle testa och upptäcka att hon var gravid. Hon hade inte kännt något och var van med att hennes mens varierade efter att hon fött sin första dotter..
Moans: Jag har tyvärr en lång erfarenhet av sjukvården och mitt bästa råd till alla: Överdriv alltid till sköterskorna som ska boka tid för er, sen säger ni sanningen väl hos läkarna. Sjuksköterskorna försöker hålla borta många patienter så länge som möjligt och det kan som sagt vara livsfarligt! Så ibland får man vara ego och överdriva så man får en tid hos läkare.
Ensammamamma: grattis till viktnedgången de är ju riktigt bra!
MarcusFru: Beklagar för tant röd!
Petra 74: Ha en riktigt skön semester! Är självklart avis, men jag väntar på min resa i v.32 då det är säkert att åka iväg i graviditeten
sommarblommor: Har du haft mycket graviditets symptom under dina 27 veckor? Själv tycke jag att jag har varit ganska neutralt, visst små tecken kanske.. men vet inte om det beror på för att man letar hela tiden
Hoppas jag inte missade nu någon, önskar en en trevlig helg!
Själv ska iväg och hämta nu 2 av 3 mina brors barn och busa med dem idag hemma hos oss. Får se hur länge man orkar innan man ringer till brorsan och säger att kom och hämta tillbaka dem