• thesecret

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Hej Tjejer!

Vad ni har varit flitiga i forumet.. titta lite på eran gammla tråd också {#lang_emotions_wink}

Får man hoppa med?

Lite kort om mig.. Jag är tjej på 26 år och bor också i E-tuna så klart, därför intresse till detta tråd.. och vi (jag och min man) tillhör också till dem som inte kan få barn utan behövde hjälp av IVF.. vi började vårat första försök i jan som avbröts påväg till ÄP i Uppsala, då vi var med om en bilolycka... snabbt efter mensen hoppade vi in och gjorde ny försök och nu är jag gravid i v.6 {#lang_emotions_sunny} så ge inte upp tjejer, de finns hopp för oss alla!

Önskar er alla en trevlig helg!

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • thesecret

Hej tjejer och tack för välkomnandet!

Jag har stora problem med allergi nu, björk. Det sätter sig på andningen så har åkt in och ut akut, VC och citykvällsakut. Har inte velat använda bricanyl eller pulmicort för alla läkare säger olika, men nu har jag använt det i ca 1 vecka för det är ju så att mår mamma bra så mår även barnet bra.

Ja de var inte roligt med bilolyckan, tanke på att det var på väg till ÄP i Uppsala. Nu efterhand tror jag att det var inte meningen att vi skulle komma fram. Min man klarade sig bra, själv åkte jag på en massa: Muskelbristningar, bryten revben, vätska i lungrona, blåmärken m.m. Dock min räddning har varit IVF, utan det hade jag inte återhämtat mig så bra som jag gjort. De har motiverat mig att bli bra för våran kommande barns skull!

Teza73: Jag väntade till exakta testdagen med testa oss. Jag hade haft lite känningar av brösten och molvärk i magen, precis som jag har vid mens. Så jag väntade mig inte att jag skulle plussa. Vecka 5 och 6 kännde jag absolut ingenting och det är tydligen lika vanligt att kvinnor känner inget som de känner massa illamående, ont i brösten m.m. Då visste jag ändå att jag hade plussat så då ororade jag mig istället för missfall.. 

Så ge inte upp bara för att du har inga känningar. Min kompis var gravid fram till v.9 innan hon förstod att hon skulle testa och upptäcka att hon var gravid. Hon hade inte kännt något och var van med att hennes mens varierade efter att hon fött sin första dotter..

Moans: Jag har tyvärr en lång erfarenhet av sjukvården och mitt bästa råd till alla: Överdriv alltid till sköterskorna som ska boka tid för er, sen säger ni sanningen väl hos läkarna. Sjuksköterskorna försöker hålla borta många patienter så länge som möjligt och det kan som sagt vara livsfarligt! Så ibland får man vara ego och överdriva så man får en tid hos läkare.

Ensammamamma: grattis till viktnedgången de är ju riktigt bra!

MarcusFru: Beklagar för tant röd!

Petra 74: Ha en riktigt skön semester! Är självklart avis, men jag väntar på min resa i v.32 då det är säkert att åka iväg i graviditeten {#lang_emotions_smile}

sommarblommor: Har du haft mycket graviditets symptom under dina 27 veckor? Själv tycke jag att jag har varit ganska neutralt, visst små tecken kanske.. men vet inte om det beror på för att man letar hela tiden {#lang_emotions_wink}

Hoppas jag inte missade nu någon, önskar en en trevlig helg!

Själv ska iväg och hämta nu 2 av 3 mina brors barn och busa med dem idag hemma hos oss. Får se hur länge man orkar innan man ringer till brorsan och säger att kom och hämta tillbaka dem {#lang_emotions_tongue_out}

• thesecret
    Teza73: beklagar att det inte vart plus, förstår att du vill acceptera sanningen.. medans vi andra vill leva på hoppet för dig att testet bara visade fel.. tiden får utvisa..

EnsammaMamma:
    healingbehandlingar har varit mycket lyckad för min kompis som bor i sthlm.. hon gick båda gångerna innan hon vart gravid med sina 2 barn..  man säger ju att stress kan göra att de blir inga barn och därför kan healing var mycket bra alternativ..

Mitt bästa råd för graviditet är att inte tänka på det så mycket.. mitt första försök var jag helt inne i karasellen.. jag läste, pratade, bloggade, lyssnade om allt som hade med graviditet och IVF göra.. inte förran bilolyckan insåg jag att jag skapade ett inre stress omedvetet.. till andra försöket försökte jag bara leva normalt liv och planera roligare saker i livet med graviditet och utan graviditet.. att jag såg hur roligt livet kunde ändå vara om jag inte vart gravid.. då skulle inte ett minus kännas så hårt.. vet att det kan vara svårt att när man så gärna önskar önskar önskar att man blir gravid.. men jag tror ändå att allt har sin tid.. de blir som det är meningen att det ska bli..

sommarblommor: Jag är bara i v.7 nu.. så har kvar 5 kritiska veckor kvar framför mig... tyngsta graviditetessymptom är tröttheten.. är så trött att kan inte äns somna {#lang_emotions_wink}

I torsdags hade jag ju mina brors barn över här, de är 6 år och 4 år.. vi var en sväng tom till badhuset.. efter att ha busat och lekt i 7h undrar man om man verkligen vill in i den här leken för vi var helt slut! Fast de vill man ju så klart, men man inser dag för dag att livet kommer aldrig mer bli desamma {#lang_emotions_cool}
  • thesecret

Hej tjejer!

Har inte haft ork och komma in.. kämpar dagarna med att överleva illamåendet.. usch.. tack o lov har inte börjat spy än.. den delen hoppas jag gärna över..

ska på vul nästa vecka, ska bli spännande.. drömmer på nätterna om tvillingar, trillingar och fyrlingar.. men jag hoppas verkligen att det bara är en i magen!

Hoppas ni har haft möjlighet att njuta av kanon vädret, de känns att sommaren har kommit!

Teza73: Beklagar för tant röd, hoppas du får ändå bra sommar och får nya krafter till hösten!

Ha gott tjejer!

• thesecret

Jag vet att jag är en av de lyckliga som blviit gravid redan vid första försöket.. dock tvivlade jag på mig själv länge om det överhuvudtaget var möjligt.. precis som din EnsammaMamma historia berättar så vet man aldrig vad livet har att erbjuda oss och vad det är för vägar vi ska vandra.. Jag känner med er också den här förtvivlan när kliniken stänger och allt ska dansas efter deras pipa.. de är frusterande att man inte kan själv välja när man vill försöka och när man inte vill.. för de är ju så mycket känslor inblande.. hoppas ni tjejer orkar tjämpa vidare till era plus! Själv är jag tacksam för varje dag för graviditetet och hoppas att den bär av sig hela vägen.. har 3 kritiska veckor kvar.. men de är som Katarina säger.. när man väl blivit gravid så är det det ena oron efter den andra som kommer och man blir aldrig av med det.. inte äns när barnen flyttar hemifrån.. för det är alltid något man oroar sig för ;)

Själv inser jag mer och mer hur verkligt det är med graviditeten nu när man gjort VUL.. tänkt att vårat lilla mirakel som bara är 18 mm stor har ett hjärta som slår så fint.. de är verkligen magiskt..

Får man fråga er, vilka av er har barn sedan tidigare? Själv har jag inga barn sedan tidigare och det är här mitt första graviditet.

Ja blir det 350 års firande för er? Själv ska jag ta mig ut till Rix Fm festivalen och kolla ikväll om vädret tillåter.. känns ju inte så jätte kul o stå i spöregnet nämligen.. imorgon ska vi titta på fotbollsmatchen och lite annat..

Ha en riktigt trevlig helg!

• thesecret

oj tjejer.. ni är ju hur duktiga som helst på att skriva.. försökt läsa ikapp.. men märker att har halkat efter en hel del..

ja livet är allt märkligt.. en annan som aldrig har kunnat slita sig från datorn eller är alltid på väg någonstans.... kämpar nu med att jobba och vila.. har spytt här ett tag nu också så det har inte gjort saken bättre.. semester började igår också.. var iväg på kryssning med vänner i helgen.. kändes skönt o få lite omväxling i livet {#lang_emotions_wink}

idag ska vi skrivas in på mvc.. spännande..

en fundering, ni som har barn sen innan eller är gravid nu.. har ni tecknat en gravid försäkring och isf vilken tycker ni är bäst?

tjämpa på tjejer.. solken skiner tom idag och ska stanna hela 2 dagar {#lang_emotions_sunny} ha gott, ska försöka komma in lite oftare så jag hänger med vad som händer och fötter {#lang_emotions_cool} 

• thesecret

har ni tjejer haft bra midsommar? själv var jag över hos vänner som hade grillfest.. gick bra ändå fram till runt 22 tiden.. då började alkoholen lukta för mycket för en gravid kvinna som jag.. så de var bara åka hem och fortsätta med sina besök i toaletten {#lang_emotions_throwup} men de var kul o få vara med så länge det varade..

jag har haft semester den här veckan och börjar jobba igen på måndag... hoppas ni får kul på er träff.. kan inte tyvärr haka på, men de kommer väl fler träff..

ha gott!

• thesecret

har försökt och läsa ikapp igen, shit tjejer vad ni är flitiga!

ETT JÄTTE STORT GRATTIS Marcus fru!!!! Vet hur underbart det är att få den där plus och jag förstår hur de kändes innan om man ska testa sig eller inte.. jag hade ju så tidigare att jag kunde gå över 1 vecka och så fort jag testade mig så började mensen samma natt.. så för mig var det verkligen ångest laddande att testa sig även fast jag nu gick igenom IVF och visste att chansen var mycket större.. man jag sköt och sköt och sköt på testdagen tills jag kännde inuti mig att de kan inte vara något annat än ett plus! JA JÄTTE KRAM TILL DIG!

Är det inte roligt när något sådan här händer, de ger hopp och tro till oss alla att fortsätta att försöka och tro på det bästa! Sådanna här tillfällen är man glad att man kan dela med sig med andra som kanske nästan tappat tron och får lite ny hopp i livet.

Gud vad det är härligt ute, väntar på att min man ska komma från jobbet så ska vi ta och åka till Sympan och njuta lite av solen.. skulle ha picknick men han vart senare på jobbet än planerat, så det blir picknick imorgon istället!

Ett somrig stort kram till er alla och ställ flaggan på topp för mirakel händer varje dag!

• thesecret

hej tjejer!

hoppas ni haft riktigt skoj igår.. önskade att kunde varit med er.. men månadskifte är alltid dålig tajming för mig.. de blir så mycket jobb.. när alla tidrapporten och resultat ska alla ha klart.. och jag är ansvarig för vår avdelning att de kommer in.. så blir det övertid.. tom idag tog jag med jobbet idag hem.. som jag borde sätta mig snart ner med.. så jag blir klar imorgon.. o där med kan ta ledigt på fredag.. behöver det efter snart 4 dagars slit..

Marcus fru: jag kan trösta med att om du har tur.. så släpper illamåendet igen när du närmar dig vecka 12.. de gjorde det för mig... mår mycket bättre nu när är i vecka 13.. jaaaaaa.. vad jag vart igår när man gick in i vecka 13, nu är det mindre risk för missfall känns så skönt!!!! Nu har jag även tillåtit familjen att börja berätta för släkt och vänner.. alla har fått hålla käften till den magiska sträcket..

Ja vem var det som av er skrev om solsting.. usch ja.. jag åkte själv på det i söndags.. inte kul alls.. gravid + solsting.. inte bra kombination.. fy den hemskaste dagen jag varit med om.. måndagen kändes lite halv jobbig på jobbet då hade lite kvar av det.. men nu är man nog hel igen.. idag fick det bli picknick på 1m x 1m gräsmattan som vi har på parkeringsplatsen på jobbet.. gud vad kollegorna garvade.. men vi hade det mysigt.. lite sallad, jordgubbar, sol och trevlig sällskap.. då blir jobbet plötsligt så mycket roligare!

åhh vad längtar och lära känna er bättre, är svårt och hänga med ibland.. då jag känner er vid nick men sen så skriver ni på era riktiga namn i inlägget.. så det blir lite så där att vänta nu vem är vi pratar om nu {#lang_emotions_wink} hoppas på hänga med nästa gång och de kul o höra att ni hade trevligt igår!

ha det skönt tjejer.. kall front är på väg in i sverige så njut nu medans ni kan..

• thesecret

Tjena tjejer!

Kikar in för att önska trevlig helg... Tack Petra för listan, har skrivit ut nu.. så jag hänger med lite bättre {#lang_emotions_smile}

Anna, ja det vore kul att se klänningen! Fester med 60 tals tema och liknande är alltid utmärkta tillfällen att fynda på second hand.. man kan hitta riktigt nostalgi (som för din mor) {#lang_emotions_wink}

Stina, ja jag kan tänka mig i regnet att de kom några för att ta skydd och värma upp med kaffe.. tycker det är bra med sådanna här arrangemang.. borde vara mer...

Själva ska vi iväg till ramshammar till ett par vänner och grilla.. vi blir några par och umgås.. alltid kul o åka dit för där är det inte barnfritt.... utan barnen får vara med och umgås.. spela lite kubb och mölky (finsk variant av kubb).. så vi håller tummarna för uppehållsväder!!!

Ha gott tjejer så länge, nu blir det regn och svalare nästan en hel vecka..

• thesecret

Lungt i tråden? Är ni på semester?

Själv jobbar jag och sliter vidare, men till helgen blir det miniweekend i Norrköping med upplevelse i Kolmården.. ska bli riktigt trevligt. Min vän från sthlm kommer med sin familj också {#lang_emotions_smile}

Sen är det jobba 4 dagar till och sen drar vi till Norra Finland i 1,5 vecka.. ska bli kul o se släktingar, dock ser inte framemot bilfärden som tar 12 h {#lang_emotions_frown}

Ha de skönt tjejer, hoppas ni har en bra vecka och helg!

• thesecret

Hej!

Hinner inte riktigt läsa allt ni skrivit, men vad ni är flitiga {#lang_emotions_cool} Nu är vi framme i Tornio.. det tog 12h att köpa upp igår.. vi var framme 00.20.. var inte lika lätt att köra upp när behövde stanna mycket oftare för att gå på toa.. hehe.. graviditeten gör sig påminnd.. min man var lagom glad när jag väckte han sen 06 imorse.. behövde gå på toa.. och sen var jag hungrig.. vi bor nu hemma hos hans bror.. sover på övervåning och de är knarrande trappor ner till toan.. så man är sådär lagom pigg på att springa på dem.. hehe..

Hoppas ni får en skön vecka.. här är det massa mygg.. på 1 minut var det 4 som redan bråka om mitt blod {#lang_emotions_wink}

kram till ers som vill ha

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3