• Jinx2

Olust inför IVF

Hej TS!
    Det skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg! Jag kände precis likadant inför vår IVF-behandling, att påbörja den gjorde hela vår situation mer verklig på något sätt, ett erkännande och bekräftande av vår barnlöshet. Vi var oxå oförklarligt barnlösa, alla tester var bra, mensen kom som en klocka, men det blev bara inga barn. När vi skulle börja IVF kändes det som att "nu tar vi sista chansen" eller "om det inte fungerar nu finns det ingen ytterligare hjälp att få". Jag önskar er all lycka, tror att de känslor du har är väldigt vanliga inför behandlingsstart.

• Jinx2

Vi gjorde ett IVF först, ingen graviditet. Dock fick vi 3 ägg till frysen, det första som sattes tillbaka resulterade i sonen. Jag var jätteledsen efter att IVFet misslyckades, visste ju förståss att det kunde krävas många försök eller inte lyckas alls, men man hoppas ju så mycket.... Får man fråga hur gammal du är TS?

• Jinx2

Sorry TS, skulle såklart tittat på din profil innan jag ställer dumma frågor..... Skälet till att jag frågar var att min klinik berättade att unga par (dit räknades även jag, 33 år) med oförklarlig barnlöshet hade väldigt god chans att bli hjälpta av IVF. Vet ingen %sats eller så, men att dom sa så kändes väldigt uppmuntrande för mej inför behandlingen. *håller tummarna för er*

Svar på tråden Olust inför IVF