• kutterduvan

Olust inför IVF

Hej 81anna! Känner igen mig i dina tankar. Vi har inte heller hittat någon orsak till vår barnlöshet och vi har försökt i ca 3 år. Vi håller just på att gå igenom vårt första IVF-försök, men det var en lång process av tankar o känslor inför det o även ännu när vi väl kommit igång. Mest känner jag förväntan nu, men även oro och olika rädslor. Vi vet inte ännu om det lyckas, har återinföring imorgon och sedan blir det en lång väntan då man säkert hinner tänka en hel del..Lycka till med er fortsättning, hur ni än gör, det är alltid en process med många och blandade känslor. För mig har själva behandlingen (korta metoden) gått relativt smärtfritt o bra, men den mentala delen har krävt mera bearbetning.

• kutterduvan

Vi valde korta för att jag ville ha den eftersom den inte är lika jobbig som nedregleringen med långa metoden.
    Vi fick ut 8 ägg vid plockningen och idag hade då 3 befruktats. Ett är nu insatt och 2 andra i frysen. Läkaren förklarade tyvärr inte så mycket och jag har tusen frågor som jag inte fick chans att fråga, men jag förstod iaf att de övriga hade delat sig för långsamt. Det som blev insatt var bra kvalitet så nu hoppas vi att det ska fästa.
    Om du vill veta mera om min bearbetningsprocess så är du välkommen att ta en titt på min blogg www.omattlangtabarn.blogspot.com

Ett tips inför informationsbesöket är att du skriver ner alla dina frågor. Man glömmer annars lätt en del av det man ville veta och hade tänkt på. Jag skrev ner alla mina frågor under flera dagar, de ploppade upp lite nu o då ;). Ta er all den tid ni behöver sedan under besöket även om läkaren ser ut att vilja avsluta. Det är viktigt o känns så mycket bättre om man får gå igenom allting riktigt grundligt.
    Lycka till med det hela och kram tillbaka!

Svar på tråden Olust inför IVF